כיצד מממנת מנצ'סטר יונייטד את מסע השופינג הקייצי?

על-פי "הטלגרף", החיסכון בעלות שכרם השנתית של פלקאו (13.7 מיליון ליש"ט) ורובין ואן פרסי (12 מיליון ליש"ט) שעזבו את אולד טראפורד - סייע לקבוצה של ואן חאל להחתים ארבעה שחקנים חדשים בעלות כוללת של 76.7 מיליון ליש"ט

לואיס ואן חאל מאמן מנצ'סטר יונייטד, פרמיירליג / צלם: רויטרס
לואיס ואן חאל מאמן מנצ'סטר יונייטד, פרמיירליג / צלם: רויטרס

חתיכת קיץ עובר על מנצ'סטר יונייטד, עם ארבעה שחקנים שכבר הספיקו לחתום במועדון: בסטיאן שוויינשטייגר הגרמני (נרכש מבאיירן מינכן), ממפיס דפאי ההולנדי (הגיע מפ.ס.וו איינדהובן), מתאו דרמיאן האיטלקי (טורניו) ומורגן שניידרלין הצרפתי (סאות'המפטון). החשבון הכולל? 76.7 מיליון ליש"ט.

המימון למסע השופינג הזה, על-פי "הטלגרף", הושג באופן חלקי גם באמצעות פרידה מחוזים יקרים במיוחד אותם שילמה קבוצת הפרמיירליג אשתקד. עלות שכרו של רדמאל פלקאו, למשל, הסתכמה ב-13.7 מיליון ליש"ט (265 אלף ליש"ט לשבוע). החלוץ הקולומביאני סיים את שנת ההשאלה שלו באולד טראפורד וחתם אצל אלופת אנגליה צ'לסי.

גם רובין ואן פרסי הכביד על הקבוצה, עם עלות שכר של 12 מיליון ליש"ט (250 אלף בשבוע). ההולנדי חתם אתמול (ג') רשמית בפנרבחצ'ה הטורקית. כמו כן, יונייטד שילמה אשתקד כ-110 אלף ליש"ט בשבוע ללואיס נאני, שחקנה הפורטוגלי בעבר, שהושאל במהלך העונה החולפת לספורטינג ליסבון. המועדון שילם את שכרו במסגרת ההסכם עם ספורטינג לרכישת שחקן ההגנה הארגנטיני מרקוס רוחו בקיץ הקודם. נאני הצטרף לוואן פרסי בפנרבחצ'ה.

יונייטד זקוקה כעת לחלוצים במקומם של ואן פרסי ופלקאו, ולפי פרסומים מהימים האחרונים - היא עשויה לרכוש את רוברט לבנדובסקי מבאיירן. במקביל, ב"דיילי מייל" מדווחים כי אנחל די-מאריה, קשרה הארגנטיני של הקבוצה - צפוי להימכר לאלופת צרפת פ.ס.ז' בתמורה לכ-43 מיליון ליש"ט.