אי.טי ויו גייסה 3.8 מיליון שקל; מי השתתף בהנפקה?

הכסף שהחברה גייסה ייאפשר לה לממן את פעילותה השוטפת וחדירתה לארה"ב ■ בהתחשב בקצב שריפת המזומנים הנוכחי של החברה – הגיוס הנוכחי יתן לחברה מימון לכחמישה חודשים נוספים ביחס למצב טרום ההנפקה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

חברת אי.טי.ויו מדיקל השלימה אתמול גיוס הון בהיקף של 3.8 מיליון שקל כדי לממן את המשך הקידום של פעילות החברה והצמיחה שלה. בין המשתתפים בהנפקה - בעלת השליטה בחברה - קבוצת טרנדליין, ריצ'ארד זיטלמן וחברת הביטוח מגדל שהינה בעלת עניין בחברה מזה כשנה עם החזקה של כ-10%.

חברת אי.טי.ויו מדיקל עוסקת בפיתוח,יצור ושיווק מכשור רפואי בתחום הפיסיולוגיה הנשימתית. התכנון הראשוני של החברה היה לגייס 5.5 מיליון שקל אך בסופו של יום - סך הגיוס היה נמוך יותר. הכסף שהחברה גייסה ייאפשר לה לממן את פעילותה השוטפת וחדירתה לארה"ב. בהתחשב בקצב שריפת המזומנים הנוכחי של החברה - הגיוס הנוכחי יתן לחברה מימון לכחמישה חודשים נוספים ביחס למצב טרום ההנפקה.

הגיוס הנוכחי התבצע במבנה הכולל מניה אחת ו-1.5 כתבי אופציה. המניות הונפקו לפי מחיר של 2.6 שקלים למניה המשקף לחברה שווי של 40 מיליון שקל לפני הכסף. כמו כן, המשתתפים בהנפקה קיבלו (ללא תמורה) כמות של 1.5 כתבי אופציה חדשים עבור כל מניה. כל כתב אופציה ניתן למימוש למניות החברה תמורת 3.15 שקלים למניה - זאת בתוקף עד מרץ 2017.

המוצר המוביל של החברה נקרא VivaSight והוא מאפשר לבצע ניטור רציף של דרכי הנשימה העליונות בפרוצדורות ניתוחיות אשר כוללות בידוד ריאה. למוצר החברה יתרונות משמעותיים ביחס למוצרים הקיימים בשוק. בחמש השנים האחרונות רשמה החברה צמיחה משמעותית במכירות. מרמת מכירות של 977 אלף שקל בשנת 2011 צמחה החברה מדי שנה ובשנת 2014 רשמה החברה מכירות של 5.9 מיליון שקל. בשנת 2015 צופה החברה כי מכירותיה יסתכמו בכ-11 מיליון שקל.

אחד ממנועי הצמיחה של החברה לשנת 2015 הוא השוק האמריקני. בחודש אפריל החלו לעבוד בחברה חמישה אנשי מכירות בארה"ב. מכירה ישירה בארה"ב בניגוד לעבודה מול מפיצים מאפשרת מצד אחד להגדיל את הרווחיות בכך שחוסכת את התשלום למפיץ. מצד שני, החברה צריכה לשאת בעלויות של אנשי המכירות. הפעילות בארה"ב דרך אנשי המכירות כבר הולידה עסקה של 22.5 אלף דולר שתירשם במסגרת דוחות הרבעון השני.

בנוסף לשוק האמריקני, בחברת אי.טי.ויו תולים תקוות רבות גם בשוק הסיני. בחודש מארס האחרון חתמה החברה על הסכם הפצה בלעדי בסין. המפיץ התחייב לרכישה של כמויות מינימום בהיקף של מאות אלפי שקלים ברבעון.