וול סטריט ננעלה בעליות שערים; הנאסד"ק זינק 1.2%

עליות נרשמו גם בבורסות אירופה לאחר ששרי האוצר של גוש האירו אישרו את חבילת החילוץ ליוון ■ מצעד המדווחות: גוגל, eBay, גולדמן זאקס וסיטיגרופ

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים, לאחר שגוש האירו אישר ליוון לקבל את חבילת החילוץ ל-3 שנים מקרן הייצוב של גוש האירו. בגזרת הדוחות, גוגל תדווח לאחר הנעילה.

זה רשמי: שרי האוצר של גוש האירו (היורוגרופ) אישר את בקשת יוון לתוכנית חילוץ ל-3 שנים תמורת רפורמות קשות בכלכלה היוונית. זאת, לאחר שהפרלמנט היווני אישר את התוכנית הלילה. בהודעת היורוגרופ נכתב כי "על בסיס ההערכה החיובית של המוסדות, בנוגע לכך שהרשויות ביוון ישמו את החלק הראשון של הצעדים הדרושים באופן מספק ובזמן סביר, הגענו היום למסקנה שיש להעניק ליוון בעיקרון סיוע ל-3 שנים של קרן ה-ESM, תוך התחיבות שלה להשלים את הפרוצדורות הדרושות". כעת, על הפרלמנטים במדינות אירופה לאשר בעצמן את התוכנית.

הבנק המרכזי האירופאי (ECB) מגדיל את מימון החירום לבנקים ביוון בעקבות ההסכם בין יוון לנושים, כך אמר היום (ה') יו"ר הבנק מריו דרגי, במסיבת העיתונאים שערך לאחר החלטת הריבית בגוש האירו (שנשארה כצפוי ללא שינוי). מימון החירום (ELA) הוגדל ב-900 מיליון דולר בשבוע. דרגי ציין עוד כי אם ממשלות גוש האירו מצפות ממנו להיות זה שידחוף את יוון מחוץ לגוש האירו, "שיחפשו אדם אחר". על פי הערכות, נדרש סכום של 86 מיליארד אירו להצלת יוון.

כמו כן, האיחוד האירופאי אישר "באופן עקרוני" הלוואת גישור של כ-7 מיליארד אירו ליוון. כך מדווחת סוכנות בלומברג.

נתון תביעות האבטלה השבועיות הצביע על ירידה של 15 אלף תביעות ל-281 אלף, לעומת צפי לירידה ל-287 אלף תביעות לעומת קריאה של 296 אלף בשבוע הקודם.

עוד פורסם מדד הייצור של הפד בפילדלפיה, שנפל ביולי ל-5.7 נקודות, הרבה מעבר לצפי שעמד על 12.5 נקודות, לעומת 15.2 נקודות בחודש יוני.

נגידת הפד ג'נט ילן המשיכה לנאום בוועדת הבנקאות של הסנאט האמריקאי, בלי חדשות מרעישות לאחר תחילת עדותה אתמול. ילן צופה שהכלכלה האמריקנית תתחזק בהמשך השנה, מה שיציב את הבנק המרכזי בעמדה נוחה להעלות ריבית ב-2015. אמנם ילן לא נתנה רמז מפורש למועד העלאת הריבית הראשונה מאז 2008, אולם רוב האנליסטים בארה"ב מאמינים שזה יקרה בספטמבר.

מבול דוחות כספיים

אינטל דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר כי רווחיה לרבעון השני של השנה ירדו ב-3.2% ל-2.71 מיליארד דולר, או 55 סנט למניה. ההכנסות רשמו ירידה ל-13.2 מיליארד דולר לעומת 13.83 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

גולדמן זאקס דיווח היום על רווח למניה של 1.98 דולר, לעומת 4.1 דולר למניה ברבעון השני של 2014 (ולעומת צפי ל-3.84 דולר למניה). הכנסות הבנק עמדו ברבעון על 9.07 מיליארד דולר, לעומת 9.13 מיליארד דולר אשתקד (ולעומת צפי האנליסטים ל-8.74 מיליארד דולר).

סיטיגרופ דיווח היום על רווח של 1.51 דולר למניה, לעומת 3 סנט בשנה שעברה (ולעומת צפי האנליסטים ל-1.34 דולר למניה). ההכנסות ברבעון עמדו על 19.5 מיליארד דולר, לעומת 19.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד (ולעומת צפי ל-19.12 מיליארד דולר).

לאחר הנעילה, גוגל צפויה לסכם את הרבעון החולף עם עלייה ברווחיה ל-6.7 דולר למניה, לעומת 6.08 דולר ברבעון המקביל.

גם eBay דיווחה, ובשורת הרווח היא עקפה את התחזיות עם 76 סנט למניה לעומת הצפי ל-72 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-4.38 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-4.49 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]