ועדת השרים אישרה פה-אחד את פיצולי תדרי הרדיו האזורי

עפ"י ההצעה, מועצת הרשות השנייה תהיה בעלת הסמכות להתיר שידורים מפוצלים גם לתחנות רדיו שבאזורן הוקצה תדר אחד בלבד ■ דרוקר: ההצעה התאפשרה לאור קשריו הענפים של יו"ר התאחדות תחנות הרדיו, דוד בן-בסט

דוד בן בסט/ צילום: יוסי כהן
דוד בן בסט/ צילום: יוסי כהן

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') בצהריים פה-אחד את הצעת החוק שתכשיר את פיצולי תדרי תחנות הרדיו האזורי.

מדובר בהצעה שהובילו חברי כנסת מכל סיעות הבית, ובראשם ח"כ נאווה בוקר (ליכוד), ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני) וח"כ יעקב מרגי (ש"ס).

על-פי ההצעה, מועצת הרשות השנייה תהיה בעלת הסמכות להתיר שידורים מפוצלים גם לתחנות רדיו שבאזורן הוקצה תדר אחד בלבד. "מועצת הרשות השנייה תקבע כללים לעניין מתכונת השידורים המפוצלים בתוך 60 ימים מיום תחילתו של חוק זה", נכתב.

על-פי ההסבר לחוק, "היתר לשידורים מפוצלים הוא אמצעי חשוב, המאפשר לרשות השנייה לממש את מטרותיה בדבר מתן מענה תוכני לקהלים מצומצמים ומוגדרים, אשר לא ניתן להם פתרון חלופי, ואשר הענקת זיכיון ביחס לשידורים לקהלים אלה אינה בת היתכנות כלכלית או טכנית".

דרוקר: "יחסי הון-שלטון"

הצעת החוק זוכה גם לביקורת רבה. מוקדם יותר כתב העיתונאי רביב דרוקר מכתב פתוח לשרים, ובו כתב כי "הנושא בעל השם האמורפי 'פיצול תדרים' מסתיר מאחוריו צפצוף על החוק, יחסי הון-שלטון וניסיון בוטה לעקוף חוות-דעת משפטיות".

לדברי דרוקר, הצעת החוק הזו התאפשרה לאור קשריו הענפים של יו"ר התאחדות תחנות הרדיו, דוד בן-בסט. "במשך שנים ארוכות זה עבד לו", כתב דרוקר. "ההמצאה הלא חוקית אפילו קיבלה איזו כסות חוקית מהרשות השנייה. איך? אף אחד לא רוצה לדבר על זה באמת. ענייניות לא הייתה שם, תהיו בטוחים. זה פשוט היה מתחת לרדאר".

בתגובה לדברים אמר בן-בסט: "הועדה קבעה בדיוק כפי שהורה בג"ץ להסדיר זאת בחקיקה, וכך נעשה. לכל תחנות הרדיו האזוריות יתאפשר לשדר לפי החלטת הרשות השנייה ומשרד התקשורת את התכנים המפוצלים, כדי לסייע לתושבי האזור להעביר תכנים שהם לא מקבלים ממקורות אחרים. הרשות השנייה קבעה כי הנושא צריך להיות מוסדר בחקיקה. אנחנו מכבדים את החלטת הרשות השנייה ובג"ץ, שקבעו הסדרה של הנושא בחקיקה. נזכיר כי בג"ץ לא רצה להתערב בשאלת הסמכות, אלא דרש להסדיר את זה בפרק הזמן שנקבע. תחנות הרדיו מודות לוועדת השרים ולרשות השנייה".