בלומברג: הטרור של דאעש תורם למכירות של אלביט מערכות

טילים נגד מטוסים הפכו לנגישים יותר ויותר לארגוני הטרור במזרח התיכון ובצפון אפריקה ■ הגידול באיום, הוביל גם לגידול בביקוש לטכנולוגיה שמיירטת טילים מסוג זה ■ אלביט מערכות מפתחת מערכת לייזר שמורכבת על מטוסים ומסוקים ומסוגלת ליירט טילים

הזינוק במספר הטילים נגד מטוסים שמצויים בידי ארגוני הטרור בסוריה ולוב מסייעים למכירות הטכנולוגיה נגד טילים שמשווקת אלביט מערכות. כך נטען בכתבה שפורסמה ב"בלומברג".

טילים נגד מטוסים מתקדמים קלים מאוד לשימוש והפכו לנגישים יותר ויותר לארגוני הטרור בכל רחבי המזרח התיכון ובצפון אפריקה. ההתפוררות של השלטון המרכזי במדינות כגון עיראק, לוב וסוריה אפשרה לארגוני הטרור כדוגמת דאעש להניח את ידם על טילים מסוג זה.

הגידול באיום הוביל לגידול בביקוש לטכנולוגיה שמפתחת אלביט. למעשה, מדובר במערכת לייזר שמורכבת על מטוסים ומסוקים שמסוגלת ליירט טילים ובכך לספק הגנה לכלי טיס צבאיים ואזרחיים כאחד.

"אין הרבה טכנולוגיות שמסוגלות להתמודד עם האיום הזה ולנו יש טכנולוגיה שכזו", אמר בראיון ל"בלומברג" מנכ"ל אלביט מערכות בצלאל מכליס. הוא הוסיף כי מערכת הלייזר נגד טילים היא למעשה מנוע צמיחה מהותי והחברה חתמה השנה על הרבה חוזים למכירת המערכת.

מכליס סרב לספק מספרים מדויקים לגבי היקף המכירות, אך ע"פ סקר אנליסטים שערכה בלומברג, ההכנסות של אלביט מערכות  צפויות לעלות ב-4% ל-3.1 מיליארד דולר ב-2015. בינתיים, נראה כי המשקיעים נותנים אמון בחברה ומאז תחילת השנה עלו מניות אלביט הנסחרות בניו-יורק בכ-30%.