"שום דבר לא יכול לעצור את המועדונים מלקנות שחקנים זרים"

באנגליה ממשיכים לתהות מה הפתרון לכישלונות של הנבחרות הלאומיות ■ מנכ"ל הפרמיירליג, ריצ'ארד סקאדמור, יצא במתקפה נגד הצעת ההתאחדות להקטין את מספר הזרים שניתן לרשום בסגלים: "הנבחרת יכולה להיות מורכבת משחקנים מליגת המשנה"

וויין רוני, נבחרת אנגליה, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס
וויין רוני, נבחרת אנגליה, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס

כישלון נבחרת האנדר-21 של אנגליה להעפיל משלב הבתים באליפות אירופה שנערכה בחודש שעבר בצ'כיה (סיימה במקום האחרון בבית שכלל את שבדיה, פורטוגל ואיטליה) עורר שוב את הביקורת הקבועה בממלכה סביב הביצועים הלאומיים, כאשר חלקים נרחבים מהפרשנים ממשיכים לתלות את האשמה בפרמיירליג - הממעטת לתת הזדמנויות לשחקנים המקומיים ומעדיפה לפנות אל השוק הזר (ר' נתונים בסוף הכתבה).

הדבר הזה מרתיח את ריצ'ארד סקאדמור, מנכ"ל מינהלת הליגה האנגלית הבכירה. "הפרמיירליג היא השעיר לעזאזל הכי נוח לכישלונות של הנבחרות שלנו", הוא מצוטט היום (ד') ב"טיימס". "כמובן שגם אני מאוכזב מאד מהתוצאות של הנבחרות. ב-2007 השתגעתי לגמרי אחרי ההפסד לקרואטיה (שמנע מהנבחרת להעפיל ליורו 2008). למה נבחרת אנגליה נכשלת? אין לנו את כל התשובות לכך. אנחנו (מינהלת הפרמיירליג) לא מעסיקים את הנהלת הנבחרת, אנחנו לא מפעילים אותה.

"בסופו של יום, המטרה שלי היא להעמיד את ההצגה הכי טובה שיש, ושהמועדונים שלנו יוכלו למשוך לכאן את הכישרונות הכי גדולים בכדורגל העולמי", המשיך סקאדמור, שלפי "הטלגרף", מקבל מהמועדונים, האחראים על מימון המינהלת - שכר שנתי של כ-2.5 מיליון ליש"ט. "אין שום דבר שיכול לעצור את המועדונים מלקנות שחקנים זרים".

בהתאחדות האנגלית, האחראית על תפעול נבחרת אנגליה - מציעים להגדיל את מינימום הרישום בסגלי הקבוצות של שחקנים מקומיים (המוגדרים ככאלו שגדלו במחלקות הנוער של קבוצה אנגלית כלשהי) משמונה, כפי שנהוג כיום - אל 12. זאת במטרה "להכריח" את המועדונים להעניק להם יותר דקות משחק בבמה של הפרמיירליג, וכך לשפר את היכולת שלהם. סקאדמור, מבחינתו, כבר הודיע כי המועדונים לא יתנו יד לשינוי כזה: "כבר יש לנו מגבלה שמכריחה את הקבוצות לרשום בסגל של 25 שחקנים רק 17 כדורגלנים לא-מקומיים. כאחד שיכול לשקף את דעתן של הקבוצות - הן ממש לא חושבות ששינוי באספקט הזה יוביל לפתרון. אנו מאמינים כי ההשקעות שלנו בפיתוח מחלקות הנוער הוא הפתרון היחיד".

סקאדמור המשיך להפתיע: "למה שנבחרת אנגליה לא תורכב מ-12 הקבוצות הבכירות בצ'מפיונשיפ (ליגת המשנה האנגלית) ו-10 הקבוצות האחרונות בטבלת הפרמיירליג? במונדיאל האחרון נבחרת קוסטה ריקה שיחקה נפלא, איפה בדיוק משחקים השחקנים שלה את כדורגל המועדונים שלהם? אנחנו כל הזמן מתלוננים על כך ששחקנים לא יכולים להיות מספיק טובים, אם הם לא במנצ'סטר סיטי או בצ'לסי - וזה פשוט לא נכון".

על-פי מחקר שהתבצע בנובמבר 2014, בעונה החולפת היו רשומים בסגלי המועדונים בפרמיירליג קרוב ל-60% שחקנים זרים, יותר מכל הליגות הבכירות האחרות באירופה.