תחרות למרמלדה מרקט: BUY2 תשיק אתר למכירת עבודות-יד

רכשה אתר קניות ישראלי בשם my store's, שרשומים בו כיום 400 חנויות ■ מנכ"ל BUY2, אביב רפואה: "הרעיון הוא לייצר שוק מקוון בין מוכרים לקונים ובלי שחקן ביניים שיגזור עמלות"

 BUY2 אתר למכירת יצירות ועבודות יד/ מתוך האתר
BUY2 אתר למכירת יצירות ועבודות יד/ מתוך האתר

אתר המכירות המקוון BUY2 מתרחב: היום (ד') הודיעה החברה המחזיקה באתר, BUY2 Networks, על רכישת אתר קניות ישראלי קטן בשם my store's, שרשומים בו כיום 400 חנויות. סכום הרכישה לא פורסם, אך לפי ההודעה שהוציאה BUY2 לבורסה, לא מדובר בסכום גבוה במיוחד.

הרעיון מאחורי הרכישה הוא להשתמש בפלטפורמה של my store's כי לקדם זירת מכירות חדשה שאליה רוצה להיכנס החברה - יצירות ועבודות-יד. מדובר בתחום שפורח בשנים האחרונות בארה"ב וכולל בתוכו מעצבי בוטיק, יוצרים ביתיים, עבודות-יד ופריטי וינטאג'.

על אף שניתן למצוא מוצרים כאלה גם באתרי מסחר גדולים כמו eBay או אמזון, האתר המתמחה המוביל בעולם הוא etsy, שיצא להנפקה בארה"ב באפריל השנה ונסחר כיום לפי שווי של 2.1 מיליארד דולר.

"הרעיון הוא לייצר שוק מקוון בין מוכרים לקונים ובלי שחקן ביניים שיגזור עמלות", מסביר מנכ"ל BUY2, אביב רפואה, בשיחה עם "גלובס". "נתמקד בעולם האמנות, היצירה והווינטאג'. לא תמצא שם מכונות כביסה או כבלים לאייפון אלא בעיקר מעצבים פרטיים וחנויות בוטיק".

הכניסה לתחום חדש תמצא את BUY2 מול תחרות קיימת בישראל, בעיקר מצידו של אתר מרמלדה מרקט שהושק ב-2012 וכבר הספיק לצבור קהל גולשים ורוכשים נאמן.

"מרמלדה מרקט הוא בהחלט שחקן שפועל בשוק הזה והשחקן היחיד שפעל עד היום בשוק המקומי. אנחנו נהיה זירה נוספת עם כמה טוויסטים אחרים שנביא. אני מאמין שמוכרים קטנים ישראלים ירצו להיות גם במרמלדה מרקט וגם ב-my store's", אומר רפואה.

באשר לשאלה מה BUY2 יביאו לאתר החדש שרכשו כדי להתמודד בהצלחה בתחרות מול מרמלדה מרקט, אמר רפואה כי "הכוח הגדול יהיה שאנחנו הולכים לשלב בקטגוריות הנכונות והמתאימות באתר BUY2 קידומים וקישורים למוצרים ולמוכרים ב-my store's. בנוסף, תהיה הפניה בולטת מעמוד הבית של BUY2 לאתר my store's".

לדבריו, "הבעיה היום היא שבסוף מי שפותח חנות אינטרנטית משלו צריך טראפיק, וזה משהו שיש לנו ב-BUY2, ונשתמש בו כדי לקדם מוכרים ומכירות באתר החדש".

בניגוד לאתרי מסחר שגובים עמלות לפי המכירות, באתר החדש תיגבה חברת BUY2 דמי שימוש חודשיים מהמוכרים השונים בסכום, שלדברי רפואה לא יעלה על 200 שקל בחודש. "אלה מעין דמי שכירות וירטואליים כדי לשים את החנות באתר שלנו".

רפואה מאמין כי הפוטנציאל בשוק המקומי עומד על אלפי מוכרים ישראלים.