המסחר בוול סטריט ננעל בירידות בצל דוחות מאכזבים

הפרלמנט היווני העביר היום סט שני של רפורמות ■ תביעות האבטלה השבועיות ירדו לשפל שלא נראה מאז 1973 ■ מצעד המדווחות: ג'נרל מוטורס, מקדונדלס, קטרפילר ו-3M ■ טבע נתקלת במשוכה קשה בניסיונה להשתלט על מיילן

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה שלילית, לאחר שגם אמש ננעל המסחר בירידות שערים, בצל אכזבה מהתוצאות הפיננסיות של ענקיות כאפל ומיקרוסופט, והיום קטרפילר ו-3M. בזירת המאקרו פורסמו היום תביעות האבטלה השבועיות, שירדו לשפל שלא נראה מאז 1973.

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס העביר היום את הסט השני של רפורמות כלכליות, שכולל בעיקר התייחסויות לבנקים בקשיים ולמערכת המשפט, זאת על מנת להתחיל בשיחות כדי לקבל כספי חילוץ מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית. ציפראס נתקל בהתנגדות עזה בתוך מפלגתו שלו, מפלגת השמאל סיריזה, אך הצליח לעבור את המשוכה.

הסט הראשון של הרפורמות, שכלל בעיקר העלאות מסים וענייני תקציב, עבר כבר בשבוע שעבר בפרלמנט היווני. כעת פתוחה הדרך לדיון על הלוואה של 86 מיליארד אירו.

בזירת המאקרו פורסם היום נתון תביעות האבטלה השבועיות, שירדו ב-26 אלף ל-255 אלף תביעות, המספר הנמוך ביותר מאז נובמבר 1973. הצפי היה לעלייה קלה ל-282 אלף תביעות לעומת 281 אלף תביעות בשבוע הקודם.

מניות במוקד

ג'רנל מוטורס דיווחה על רווח של 1.1 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, עלייה חדה לעומת 200 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מקדונלד'ס הציגה היום רווח של 1.26 דולר למניה, לעומת הצפי ל-1.23 דולר למניה ברבעון החולף - ירידה לעומת רווח של 1.4 דולר למניה ברבעון השני של 2014.

רווחי קטרפילר נחתכו ל-1.16 דולר למניה, לעומת הצפי ל-1.27 דולר למניה, לאחר 1.57 דולר ברבעון המקביל. גם 3M דיווחה על תוצאות מאכזבות.

טבע נתקלת במשוכה קשה בניסיונה להשתלט על מיילן : הקרן ההולנדית הודיעה היום כי היא תפעיל את "גלולת הרעל" כדי למנוע את ניסיון ההשתלטות על מיילן. כעת, טבע תיאלץ לפנות לבית המשפט המסחרי על מנת לנסות למנוע את המהלך.

אמש, לאחר נעילת המסחר, דיווחה קוואלקום כי היא מתכננת לחתוך 1.4 מיליארד דולר בהוצאותיה ולפטר 15% מכוח העבודה שלה. אמריקן אקספרס דיווחה אמש כי רווחיה לרבעון החולף ירדו ל-1.47 מיליארד דולר או 1.42 דולר למניה, זאת לעומת 1.53 מיליארד דולר רווח ברבעון השני אשתקד. ההכנסות רשמו ירידה של 4% ל-8.28 מיליארד דולר.

מלאנוקס דיווחה אמש על עלייה של 11.2% בהכנסותיה לרבעון השני של השנה ל-163.1 מיליון דולר, ועלייה ברווח הנקי ל-36.2 מיליון דולר לעומת 28.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. לרבעון השלישי של השנה מצפה מלאנוקס להכנסות של 165-170 מיליון דולר ועלייה בהוצאות התפעוליות.

אחרי הנעילה הלילה, אמזון צפויה להציג צמצום בהפסדיה הרבעוניים ל-15 סנט למניה לעומת הפסד של 27 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]