הטיפ היומי: אג"ח המציעות ביטחון יחסי ותשואה הולמת

באפסילון ממליצים על האגרות הארוכות של נורסטאר, בין היתר בשל רמת המינוף הנמוכה, יתרות הנזילות הגבוהות ונכסים איכותיים בחברות הבנות

נורסטאר / צילום: מתוך אתר החברה
נורסטאר / צילום: מתוך אתר החברה

חברת נורסטאר החזקות נסחרת בת"א בשווי של כ-2.3 מיליארד שקל. החברה מחזיקה בגזית גלוב ועוסקת בהשקעות בנדל"ן מניב.

לאור הירידות שנרשמו בתקופה האחרונה בחלק הארוך של איגרות החוב הקונצרניות, להערכתנו בסדרות הארוכות של נורסטאר החזקות נפתחה הזדמנות השקעה מעניינת.

הפעילות העיקרית של נורסטאר היא החזקה של כ-50% במניות גזית גלוב, שמהווה את מרבית השווי הנכסי של החברה. מכאן, שהיכולת של נורסטאר לשרת את החוב מתבססת בעיקר על הדיבידנד שמתקבל מגזית גלוב. גזית גלוב מודיעה בסוף כל שנה על הדיבידנד הצפוי לשנה העוקבת. בהתאם למדיניות הדיבידנד ל-2015, החברה צפויה לחלק כ-320 מיליון שקל בארבעה תשלומים רבעוניים שווים, כך שנורסטאר צפויה ליהנות מתקבולי דיבידנד שנתיים של כ-160 מיליון שקל. נציין לטובה שב-15 השנים האחרונות גזית גלוב חילקה דיבידנד מדי שנה, עם עלייה מתמדת ועקבית בהיקפו.

לנורסטאר אין התחייבויות לגופים בנקאיים, וכל החוב הפיננסי שלה מורכב מאג"ח בלבד בסך של כ-1.9 מיליארד שקל (לא כולל גיוס סדרה חדשה ופירעונות לאחר תאריך המאזן). החוב של נורסטאר פרוס בצורה מאוד נוחה, כשמדי שנה היא צריכה לפרוע כ-10%-14% מהסך, כך שהחזר הקרן השנתי הממוצע הוא כ-180-260 מיליון שקל.

נורסטאר מחלקת מדי שנה כ-60 מיליון שקל דיבידנד ונושאת בעלויות מימון ומטה בכ-70 מיליון שקל. לאחר התשלומים הללו, ובהנחה שקצב הדיבידנד מגזית גלוב יישמר בשנים הקרובות, נורסטאר צפויה ליהנות מתזרים חופשי של כ-30 מיליון שקל בשנה.

פרט לתזרים השוטף, לנורסטאר נכסים כספיים בסך כ-440 מיליון שקל, שמספיקים לכיסוי תשלומי קרן לשנתיים קדימה. כמו כן, בבעלות החברה מניות סחירות של חברת אורמת טכנולוגיות בסך של כ-390 מיליון שקל, שניתנות למימוש יחסית מהיר.

רמת המינוף של החברה בסולו מאוד נמוכה - החוב הפיננסי נטו ביחס לשווי של ההחזקות הסחירות הוא כ-33% בלבד.

אנחנו סבורים שלמרות שמדובר בחברת החזקות, בזכות רמת המינוף הנמוכה, יתרות הנזילות הגבוהות ונכסים איכותיים בחברות הבנות, לנורסטאר קיימת יכולת טובה לשרת את החוב בשנים הקרובות.להערכתנו, האג"ח הארוכות של נורסטאר מספקות תשואה הולמת ביחס לסיכון ומהוות השקעה אטרקטיבית בהשוואה לאלטרנטיבות הקיימות בשוק הקונצרני.

*** בן נובו שלם, מנהל מחקר, אפסילון. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם