שירות התשלומים סקוור של ג'ק דורסי מתקרב להנפקה

סקוור, שבשנת 2014 עיבדה תשלומים בסך 30 מיליארד דולר עבור מיליוני סוחרים, מנסה להרחיב את מנעד השירותים שהיא מספקת - הרחיבה פעילותה גם לתחומי הלוואות עסקיות וטיפול במשכורות

ג'ק דורסי / צילום: רויטרס
ג'ק דורסי / צילום: רויטרס

סקוור, חברת התשלומים במובייל בראשותו של ג'ק דורסי, מייסד החברה אשר משמש גם בתפקיד מנכ"ל טוויטר הזמני, הגישה בקשה חסויה להנפקה. כך, לפי מקורות המצויים בתחום.

סקוור עובדת על ההנפקה עם החתמים גולדמן זאקס, מורגן סטנלי וג'.פי. מורגן צ'ייס. כך מסרו המקורות, אשר ביקשו לא להזדהות בשמם בשל אופיו של התהליך.

סקוור, שבשנת 2014 עיבדה תשלומים בסך 30 מיליארד דולר עבור מיליוני סוחרים, מנסה להרחיב את מנעד השירותים שהיא מספקת ללקוחותיה. לאור זאת הרחיבה החברה את פעילותה גם לתחומים אחרים, ובהם הלוואות עסקיות וטיפול במשכורות.

אהרן זמוסט, שמשמש דובר של החברה, שבסיסה בסן פרנסיסקו, סירב להגיב לדברים, וכמוהו גם נציגי הבנקים.

הרגולציה בארה"ב קובעת כי חברות שההכנסות שלהן אינן עולות על מיליארד דולר בשנה, יכולות להגיש לוועדה לניירות ערך ולבורסות בקשה חסויה להנפקה, ולדון עם נציגיה בפרטים, אשר לא שייחשפו לציבור.

דורסי, שהיה גם ממייסדי טוויטר, מונה למנכ"ל הזמני של החברה בחודש יוני, לאחר הודעתו של דיק קוסטולו על רצונו לעזוב את התפקיד. דורסי חזר לכיסא המנכ"ל שממנו הודח בשנת 2008.

טוויטר ציינה שהיא מעוניינת במנכ"ל שיוכל להשקיע את כל זמנו בחברה, ובכך פסלה את האפשרות שדורסי יישאר בתפקיד כל עוד ימשיך גם בעבודתו בסקוור.

בחודש יוני השיקה סקוור שירות טיפול במשכורות עבור סוחרים בקליפורניה, וציינה שבקרוב תספק אותו גם במדינות אחרות בארה"ב. באותו חודש הציגה סקוור גם התקן אלחוטי המאפשר לסוחרים לקבל תשלומים מ"אפל פיי" באמצעות טלפונים חכמים או טאבלטים.