"פלייטק בודקת מספר עסקים מלבד אלה שפרסמנו בפומבי"

לאחר רכישת Plus500 ו-AvaTrade הישראליות, רון הופמן, מנכ"ל TradeFX, חטיבת המסחר הפיננסי של פלייטק, ועומר שווילי, מייסד Markets.com - המותג המוביל של TradeFX, התראיינו למגזין הפורקס "Finance Magnates" ודיברו על התוכניות

"הכניסה המהירה של פלייטק (Playtech) לשוק המסחר הפיננסי הקמעוני הפתיעה גורמים רבים בתעשייה זו, אך מבחינת ענקית פלטפורמות הימורי האינטרנט, זה היה חלק מאסטרטגיה מוגדרת היטב". כך פותח המגזין המקוון המוביל בתעשיית הפורקס, Finance Magnates, ראיון בלעדי עם רון הופמן, עד לאחרונה סמנכ"ל הכספים של פלייטק ועכשיו מנכ"ל TradeFX, חטיבת המסחר הפיננסי של החברה (שנרכשה מטדי שגיא, בעל השליטה בפלייטק, ט' צ'); ועם עומר שווילי, מייסד Markets.com - מותג ה-B2C של TradeFX.

"לפלייטק יש אסטרטגיה מוצהרת לרכוש עסקים מניבי מזומנים רווחיים, שפועלים תחת רגולציה, עם עמדות מובילות בשווקים שלהם", אומר הופמן.

נזכיר כי פלייטק, שכבר שווה 4.7 מיליארד דולר - רמת שיא היסטורית - פצחה באחרונה בסדרת רכישות של חברות מתעשיית הפורקס, וכפי הנראה אינה עומדת לקחת ממנה הפסקה (ראו רשימת רכישות שעשתה או מנהלת מו"מ לגביהן). בראיון הראשון שלהם מאז אישור מכירת Plus500 על-ידי בעלי מניותיה לפלייטק, הופמן ושווילי דנים במהלכים האחרונים של פלייטק ובתוכניותיה לשוק המט"ח הקמעוני.

"מבחינתם", כותב Finance Magnates, "החוט המקשר בין הרכישות של פלייטק הוא הסינרגיה שהן מסוגלות ליצור: Markets.com מצטיינת ברכישת לקוחות ובשמירה על לקוחות קיימים. Plus500 יצרה טכנולוגיה תוצרת בית שכוללת את מכונת השיווק האוטומטית ואת פלטפורמת המסחר שלה. AvaTrade מספקת לפלייטק בסיס לקוחות סולידי, ורישיון עסק רווחי של רשות השירותים הפיננסיים היפנית.

"הסינרגיות הן כנראה מודל הצמיחה העתידית של מגזר פעילות זה של פלייטק. לפי הופמן, 'התחום הפיננסי מונע על-ידי אותן יכולות ליבה, ולכן פלייטק יכולה למנף את המומחיות שלה בתחומי הטכנולוגיה, השיווק והשמירה על לקוחות, וליהנות מעמוד השדרה התפעולי והפיננסי המסועף שלה. הרכישה האחרונה של TradeFX מעניקה לפלייטק גישה מיידית לפעילות אנכית זו באמצעות גודל ומעמד, והיא צוברת טבעית של עסקים בתחום זה', מסביר הופמן".

"הכרנו את Plus500 היטב"

"ההודעה הדרמטית על רכישת Plus500, כולל גיוס הון נוסף ורכישת 9.4% מהחברה, הפתיעה רבים. הופמן מסביר שנוסף על סינרגיה שהוזכרה לעיל ולהזדמנויות שיצרה ירידת המניה המסיבית של Plus500, יתרון חשוב בעסקה מבחינת פלייטק היה היכרותה המוקדמת את חברת ה-CFD הישראלית.

"'הצוות שלנו ב-TradeFXמכיר את Plus500 היטב זה מספר שנים, והיה לנו את היתרון של יכולת לבצע בדיקת הלימות (דיו דיליג'נס) מאוד מהירה, שאפשרה לנו לנצל את ההזדמנות הייחודית הזו', אומר הופמן.

"בנוגע לסינרגיות עם TradeFX, הופמן אומר ש'בעוד של-Plus500 יש את מכונת השיווק וההיצע הנייד המובילים בתעשייה, TradeFX ממקדת את הפיתוח הטכנולוגי שלה בפיתוח פתרון לקשרי לקוחות ומכשירי שימור לקוחות. השילוב של הטכנולוגיות והמוצרים ייצור את ההיצע האופטימלי, שיאפשר לקבוצה לגייס לקוחות מהמתחרים, ובו זמנית למקסם את ערך חיי הלקוח בשווקים השונים שבהם הקבוצה פועלת.

"למרות שהיכולות החזקות ביותר של שתי חברות הברוקרים נתפסות אצלו כמשלימות, הופמן מבהיר שמנקודת מבט שיווקית, חיבור שלהן לשחקן יחיד גדול לא יהיה הגיוני. 'אנחנו רואים שלכל אחת מהן יש נגיעה אחרת לשוק, ומתכוונים למנף את החוזק של שני המותגים בשווקים המתאימים שלהם", הוא אומר.

"אחת ההשלכות של החלטה זו היא על חסויות הכדורגל המקבילות של Markets.com ו-Plus500, שהן עם ארסנל ואתלטיקו מדריד בהתאמה. האחרונה הוארכה זה עתה. למרות הפרופיל הגבוה ותשומת-הלב שחסויות אלה מקבלות, מבחינת פלייטק רוב ההוצאה השיווקית מתבצעת ותמשיך להתבצע באמצעות פלטפורמות מקוונות וניידות, שבהן הטכנולוגיות המתקדמות של חברות אלה מאפשרת להן לעקוף את המתחרים".

"מט"ח פחות רלוונטי"

"'המותג של Markets.com מצא לעצמו בית תחת המטריה של פלייטק', אומר מייסדה, עומר שווילי. 'היכולת של פלייטק לחזק עסקים פיננסיים קמעוניים עם יכולות רכישת המשתמשים ופתרון קשרי הלקוחות שלה, יחד עם המומחיות שלה במוצרים והגודל, מעמידה את Markets.com בעמדת כוח', הוא אומר.

"לגבי היצע הפלטפורמה של Markets.com, שווילי מזכיר את השותפות שלה עם Leverate: 'זה עדיין חלק מההיצע שלנו, אבל הוא הופך לפחות רלוונטי, ותומך רק בחלק קטן מהפעילות, מפני שאנחנו מאוד ממוקדים בפתרונות מתוצרת בית שלנו'.

"שווילי הסביר שהמסחר במט"ח הופך לפחות רלוונטי בהשוואה לתמונה הרחבה, כי יותר לקוחות מתעניינים במסחר בנכסים אחרים כמו סחורות, מדדים ומניות. 'המט"ח היה ויישאר נכס-מפתח במבט קדימה", הוא אומר. 'המטרה שלנו היא להציע בסופו של דבר CFDs על כמעט כל מכשיר פיננסי זמין שמצוטט ברחבי העולם. על-ידי הגדלת היצע המוצרים, נהפוך את השירות שלנו לרלוונטי יותר לקהל גדול יותר בפוטנציה'.

"עם מסע הרכישות של פלייטק שמרתק את התעשייה, והריכוז של מותגי מסחר רבים ביחידה אחת, השאלה שמתחייבת היא האם זו ההקדמה לפיצול ולהנפקה בפוטנציה של יחידת הברוקראז' (כפי שכותבת שורות אלה חזתה בעבר, ט' צ'). בתשובתו מסביר הופמן שהחברה מעדיפה להתמקד בשאלה איך לשלב כהלכה את העסקים שרכשה לאחרונה, כדי להשתמש בסינרגיות המשמעותיות שאפשר להשיג בתהליך זה.

"אבל הוא לא מוציא מחשבון שום דבר, ואומר ש'המטרה שלנו תמיד תהיה ליצור ערך למשקיעים, ותמיד נחפש את הדרך הטובה ביותר למקסם אותו'.

"במבט לעתיד ולאור הדיווחים האחרונים, הרגשנו צורך לשאול את הופמן על עסקאות נוספות בצנרת. חברת IronFX, שנקלעה לקשיים בעקבות משיכת פיקדונות של לקוחות רבים, נראית כהתאמה טובה לפלייטק בתחום החדש שלה, מסחר פיננסי קמעוני. תשובתו של הופמן בנושא זה היא: 'בעקבות הרכישה האחרונה של TradeFX, היינו מצפים להמשיך לרכוש פעילויות, כמאגדת הטבעית במרחב הפיננסי, כפי שראינו בהצעות האחרונות שלנו ל-Plus500 ול-AvaTrade. אנחנו כבר בודקים מספר עסקים מלבד אלה שפרסמנו בפומבי, והתקשורת הצביעה על חלק מהם, ונמשיך לבדוק עסקים דומים נוספים'".

רכישות הפורקס של פלייטק
 רכישות הפורקס של פלייטק