מי רוצה לשחק בליגה הקוריאנית תמורת 200 אלף דולר נטו בעונה?

ליגת הכדורסל הדרום קוריאנית מנהלת מבחנים בארה"ב לשחקנים שמעוניינים להצטרף אליה ■ מה יכול לסייע להתקבל? גובה של פחות מ-1.93 מ'

נבחרת דרום קוריאה בכדורסל / צלם: רויטרס
נבחרת דרום קוריאה בכדורסל / צלם: רויטרס

מתברר כי יש כדורסל מקצועני, שמשלם כסף לא רע בכלל למשתתפים בו - אפילו בדרום קוריאה, המדינה האסייתית שידועה יותר בחיבתה לכדורגל ולבייסבול. 

ה"ניו יורק טיימס" מפרסם כי החודש התקיים בלאס וגאס מחנה אימונים בן ארבעה ימים, בניהולה והפקתה של ליגת הכדורסל הקוריאנית (KBL). עשרות נציגים של 10 המועדונים המרכיבים את הליגה ניצלו את השהות שלהם שם בעיקר למטרה אחת: לבחון שחקנים אמריקאים שמעוניינים להצטרף לליגה.

לאחר שהמועמדים המתאימים נבחרים - הם נלקחים לליגה על-ידי הקבוצות באמצעות שיטת דראפט, שהשנה נערך באולם הכנסים של קזינו פאלמס (Palms).

כל קבוצה בליגה הקוריאנית, שנוסדה ב-1997, אך עשתה קפיצת מדרגה כלכלית משמעותית רק בשנים האחרונות - יכולה להחתים שני שחקנים זרים בלבד, כאשר כוונת מחנה האימונים בווגאס היא למצוא כישרונות בשוק הכדורסל המפותח בעולם - ארה"ב. המשמעות היא שבמחנה הזה, אליו הגיעו הפעם 120 נבחנים - ניתן "לתפוס" מקסימום 20 חוזים. 

כל קבוצה יכולה לשלם לזר הבכיר שלה 30 אלף דולר, נטו, לחודש, ולזר השני 20 אלף דולר. העונה הקוריאנית נמשכת מאוגוסט עד פברואר (54 משחקים בסך הכל לכל קבוצה) - כלומר שכר כולל של 140-200 אלף דולר במהלך התקופה. עורך הדין של הליגה אמר ל"טיימס" כי לא ניתן להתמקח על גובה החוזים, וכי בדיקות הסמים קפדניות ("אפילו גילוי מריחאונה מהווה עילה לביטול החוזה", לדבריו). חוזי ההעסקה כוללים נספחים רבים ותקנות משמעת לא מעטות - וכל חוזה נמתח על-פני 54 עמודים. 

אגב, בשל בעיית הגובה של השחקנים הדרום קוריאנים, אחד מחוקי הדראפט הם שכל קבוצה יכולה לבחור רק שחקן מעל גובה של 1.93 מ'. על-פי הכתבה, הליגה הדרום קוריאנית היא היחידה מרחבי העולם שמקיימת דראפט מהסוג הזה על אדמת ארה"ב.