שלדון אדלסון הטיס במטוסו הפרטי את משלחת ה-NBA לישראל

המיליארדר היהודי הוא אחד התורמים לעמותה שהקים הכדורסלן עמרי כספי, המשחק בסקרמנטו קינגס ואחראי על הבאת שחקני ה-NBA לארץ בימים האחרונים

בביקור של שחקני ה-NBA בישראל בימים האחרונים, אותו מוביל הכדורסלן עמרי כספי, מעורב בין היתר איל ההון היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון. הדיווח הראשון בעניין נעשה בידי ה"ג'ואיש ג'ורנל" שפרסם בסוף השבוע כי המשלחת בראשה עומד כספי נהנתה מהטסתה לישראל משדה התעופה בלאס וגאס במטוס הפרטי של שלדון אדלסון, בין היתר הבעלים של העיתון "ישראל היום".

כספי, שחקן סקרמנטו קינגס שחתם הקיץ על חוזה בשווי 6 מיליון דולר בקבוצה - הקים לפני כשנה את ארגון Omri Casspi Foundation, ארגון ללא מטרת רווח הרשום בטקסס, שנועד בין היתר לתת יחסי ציבור טובים לישראל בחו"ל ולשפר את מעמדה התדמיתי. שלדון אדלסון הוא אחד מהתורמים לעמותה. בסביבתו של כספי אישרו כי אדלסון החליט לשתף פעולה כאשר שמע על הרעיון להביא שחקני NBA לישראל, ולפני כמה שבועות נתן את האוקיי לעמותה כי יממן את הטסתה של המשלחת לישראל.

בסוף השבוע, כאמור, הגיעו שבעת שחקני ה-NBA (עמרי כספי, דמרקוס קאזינס, קרון באטלר, אימאן שומפרט, צ'נדלר פרסונס, טייריק אוואנס, אלן אנדרסון), בליווי של אנשים נוספים שהצטרפו למבצע (בין היתר גל מקל, ובנו בן ה-16 של שלדון אדלסון - מתן) לטיסה מווגאס.

אתמול (א') סיירה המשלחת במוזיאון ידידי ישראל בירושלים, וכספי זכה לקבל במהלך הביקור את "מגן ידידי ישראל" - שהוענק לו בעבור מאמצי ההסברה שלו להצגת מדינת ישראל באור חיובי ומאבקו בתופעת החרמות נגד ישראל.

המשלחת תשהה כשבוע בישראל, לפני שתמריא ביום חמישי הקרוב בחזרה לארה"ב. כספי יצטרף לאימוני נבחרת ישראל לקראת אליפות אירופה.

נציגו של שלדון אדלסון בישראל לא התייחס לדברים.