BUY2 מוכרת 12% לחברת שילוחים בינלאומית ב-6 מ' ש'

חברת השילוחים RAM הגדילה את אחזקותיה באתר המסחר המקוון הישראלי ל-22%, לאחר שרכשה בפברואר 10% תמורת 5 מיליון שקל ■ מחיר העסקה משקף פרמיה של כ-10% על מחיר השוק הנוכחי של מניית BUY2

כחצי שנה אחרי שרכשה 10% מחברת BUY2 נטוורקס תמורת 5 מיליון שקל, חברת השילוחים הבינלאומית RAM רוכשת 12% נוספים מאתר המסחר המקוון מהמובילים בישראל תמורת כ-6 מיליון שקל. ההשקעה משקפת פרמיה של כ-10% על מחיר השוק הנוכחי של מניית BUY2 בבורסה בתל-אביב.

בכך ניצלה חברת השילוחים RAM את האופציה שהייתה לה להגדיל את אחזקותיה באתר שעומדות כעת על כ-22%.

במסגרת ההסכם החדש חתמו הצדדים על אופציה נוספת, שתאפשר ל-RAM להגדיל את האחזקות בחברה הישראלית בעד 8% נוספים. זאת, על-ידי השקעת כ-5 מיליון שקל נוספים לפי מחיר מניה של 8.25 שקלים, כשכיום עומד מחיר המניה הנוכחי על 6 שקלים.

בשבוע שעבר הודיעה BUY2 על השקת אתר למכירת עבודות-יד, במודל שמזכיר את אתר Etsy העולמי וכתחרות לאתר "מרמלדה מרקט" המקומי. ההשקה נעשית על בסיס רכישת אתר קניות ישראלי בשם My store's, שבו רשומים כיום 400 חנויות.

על-פי הערכות, ההשקעה הנוכחית ב-BUY2 תשאיר בקופה של החברה כ-14 מיליון שקל, ולא מן הנמנע כי החברה הישראלית תנצל חלק מהכסף לעסקאות נוספות דוגמת זו של My store's.

על-פי הערכות, העסקה עשויה להוביל את BUY2 להיכנס גם לשווקים בינלאומיים באמצעות הפלטפורמה של השותפה החדשה וכן לשפר את תשתיות הלוגיסטיקה והמשלוחים של החברה בישראל. כך, מדובר למעשה במשקיע אסטרטגי ולא רק פיננסי.

יש לציין כי ההשקעה היום בוצעה דרך חברה-בת שלהם Bittersweet, שהיא זרוע השקעות בינלאומית.

מנכ"ל BUY2 נטוורקס ומבעלי השליטה בחברה, אביב רפואה, מסר היום (ג') כי "אנו מברכים על המשך ההשקעה מצד קבוצת RAM, בה אנו רואים שותפה ארוכת-טווח בעלת ראייה אסטרטגית ויכולות בינלאומיות. ההשקעה הנוספת מהווה הבעת אמון משמעותית בטכנולוגיה ובפוטנציאל העסקי הגלום בחברה בתחום ה-eCommerce".

רפואה הוסיף כי "שוק המסחר האלקטרוני נמצא במגמת צמיחה משמעותית, הצפויה להמשך צמיחה בשנים הקרובות. התוכניות האסטרטגיות של החברה עולות בקנה אחד עם המגמות בעולם".