סיפור מסתורי: לאן נעלם "עורף הראשים" של דאע"ש?

האם "ג'ון הג'יהאדיסט", שכיכב בסרטוני עריפת הראשים של דאע"ש, נמלט מפחד מפני ראשי הארגון? צפו בספקולציה שהתפרסמה השבוע בבריטניה לאחר שלא הופיע בסרטוני הארגון בחצי השנה האחרונה

ג'ון הג'יהאדיסט דאע"ש/ צילום: מהוידאו
ג'ון הג'יהאדיסט דאע"ש/ צילום: מהוידאו

האם עורף הראשים המפורסם בעולם הפך לנמלט? על פי דיווחים בכלי תקשורת בריטיים, מוחמד אמוואזי, הידוע בכינוי "ג'ון הג'יהאדיסט", נס על נפשו מסוריה, מפחד שראשי ארגון הטרור המדינה האסלאמית יהרגו אותו. בתוך כך צוין בדיווחים כי הוא לא הופיע בסרטוני התעמולה הרצחניים של הארגון במשך חצי שנה.

אמוואזי, בעל תואר במדעי המחשב, בריטי ממוצא כוויתי, הפך ככל הנראה חסר חשיבות בעיני ראשי הארגון, ולכן אינו יכול להביא להם תועלת. בחודשים האחרונים אנשי דאע"ש אחרים תפסו את מקומו כמוציאים להורג של הארגון - אם זה בירייה, בהטבעה, בהצתה, בפיצוץ מטעני נפץ וגם בעריפות הראשים.

"זהו אינו המקרה הראשון של פעילי הארגון שבורחים", ציינו חוקרים מהמכון הלאומי לחקר הרדיקליזם בבריטניה. עם זאת, הוסיפו, "אין זה הגיוני שהם פשוט יזרקו אותו".

בחודש יוני האחרון דווח כי משפחתו של עורף הראשים החליטה להעמיד את הבית בו התגורר להשכרה - על פי הדיווח, הבית שנמצא בלונדון - זכה להתעניינות תקשורתית וציבורית רבה בעקבות הדיווח על זהות הדייר שהתגורר בעבר בנכס.

"ג'ון" בן ה-26 התגורר בבית הזה במערב לונדון עם הוריו וחמשת אחיו לפני שנסע לסוריה ב-2012 - שם הפך לבכיר בארגון הטרור ולרוצח המתועד בסרטוני ההוצאה להורג. משפחתו של ג'ון ברחה מהבית בו התגוררה במשך כעשרים שנה בעקבות פרסום זהותו, מכיוון שחששו מפעולות נקם ומביקורת מצד השכנים. בעל הבית החליט בעקבות זאת לחפש דיירים חדשים לבית.