הכנסות שיא לנובה ברבעון השני: 40 מיליון דולר

המנכ"ל: "הרכישה עולה על ציפיותינו" ■ נובה פרסמה תחזית מאכזבת לרבעון השלישי ■ מתחרתה ננומטריקס איבדה מתחילת השנה 21%

נובה לא שוברת מסורת. החברה, שמפתחת מכונות מטרולוגיה שמבצעות מדידה אופטית של פרוסת סיליקון תוך כדי תהליך ייצור השבב ממנה, וכך מזהות כשלים בתהליך - פרסמה אמש את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, ואלו הכו את התחזיות שלה ואת תחזיות השוק.

נובה, נזכיר, איחדה החל מרבעון זה את תוצאות Revera אותה רכשה בתחילת מארס תמורת 46.5 מיליון דולר במזומן. לכן, קשה לדעת במדויק איזה חלק מהצמיחה שייך לתוצאות Revera, דהיינו מהו שיעור הצמיחה האורגני נטו. בעת הרכישה ציינה נובה כי הנרכשת תייצר לה הכנסות שנתיות של לפחות 25 מיליון דולר, כך שבהערכה גסה, החל מהרבעון השני הכנסות נובה גדלו ב-6 מיליון דולר לפחות רק בגלל Revera.

Revera פיתחה פתרונות מטרולוגיה על בסיס טכנולוגיית Xray, וכך היא מאפשרת לנובה לספק ללקוחותיה - יצרני שבבים - מענה לכל קשת הצרכים שלהם.

ועכשיו לתוצאות הכספיות: ההכנסות ברבעון השני הגיעו לרמת שיא חדשה של 40.6 מיליון דולר (השוואה לרבעון המקביל או הקודם אינה רלוונטית בגלל Revera), וזאת לעומת תחזית מעודכנת של החברה להכנסות של 37-39 מיליון דולר (התחזית הקודמת דיברה על 33-35 מיליון דולר). תחזית השוק עמדה על 37.1 מיליון דולר.

הרווח הנקי למניה על בסיס GAAP הגיע ל-8 סנט לעומת תחזית חברה מעודכנת של 0-4 סנט (ותחזית קודמת להפסד של 3 סנט עד רווח של 1 סנט), ועל בסיס Non GAAP היה הרווח למניה 20 סנט. זאת, בעוד התחזית המעודכנת של החברה דיברה על 14-18 סנט (ותחזית קודמת של 7-11 סנט), והשוק ציפה לרווח נקי למניה של 15 סנט על בסיס Non GAAP. כלומר - החברה עקפה משמעותית את תחזיותיה שלה ואת אלו של השוק.

"רכישת Revera עולה על ציפיותינו", אומר איתן אופנהיים, מנכ"ל נובה, "ולכן 2015 תהיה שנת שיא נוספת". אופנהיים מדגיש כי הצמיחה האורגנית ברבעון השני נבעה, בין היתר, משיתוף הפעולה עם הלקוחה הגדולה ביותר שלה, TSMC הטייוואנית, ה-Foundry (יצרמית שבבים בקבלנות משנה) הגדולה בעולם, אשר "משפרת את אתר ייצור שבבי ה-16 ננו-מטר שלה", לדברי אופנהיים. TSMC תרמה 46% מהכנסות נובה ברבעון, בעוד שסמסונג אחראית ל-16%.

"מרגיש נוח עם הצפי לרבעון הבא"

נובה השיקה באחרונה מכונה עצמאית חדשה, HelioSense100, המיועדת למדידת שבבים בגודל של 10 ננו-מטר ומטה, גודל שהופך את המדידה להרבה יותר קשה. לדברי אופנהיים, המכונה כבר מותקנת אצל שלושה מלקוחותיה, ואחד כבר הכניס אותה לתהליך הייצור שלו, כך שההכנסה ממנה תיכלל בתוצאות הרבעון השלישי. מחירי המכונות העצמאיות של נובה נעים בין 1.5-2.5 מיליון דולר, ולדברי אופנהיים המחיר של HelioSense100 הוא בקצה העליון של טווח זה, ו"זו מכונה שאין לה תחרות".

התחזית שמספקת נובה לרבעון השלישי נראית מעט מאכזבת במבט ראשון: הכנסות של 38-42 מיליון דולר לעומת תחזית שוק של 38.5 מיליון דולר, ורווח נקי למניה על בסיס Non GAAP של 10-20 סנט לעומת 18 סנט לפי תחזית השוק.

"זו תחזית מצוינת בעיניי", טוען אופנהיים. "בשיחת הוועידה נשאלתי מדוע למרות שהיחס book to bill גדול מ-1 כבר שנה וחצי (יחס שפירושו הכנסות בפועל חלקי הזמנות בפועל, ט' צ'), אין עלייה משמעותית בהכנסות הרבעון השלישי. הסברתי שצבר ההכנסות שלנו מייצר הכנסות לרבעון הרביעי והשלישי במקביל. לי מאוד נוח עם תחזית זו", הוא אומר.

לנובה יש כעת בקופה מזומן בשווי 83 מיליון דולר, ואופנהיים מודה שהצלחת רכישת Revera פתחה לו את התיאבון: "אני כבר יכול להתחיל לבחון עוד רכישות".

מניית נובה נסחרת כעת לפי מחיר של 12.17 דולר המשקף שווי שוק של 332 מיליון דולר, עלייה של 17% מתחילת השנה, וזאת לעומת 7% במדד הנאסד"ק. שווי זה כבר גבוה מהשווי של המתחרה שבעבר איימה על נובה, ננומטריקס. זו נסחרת כעת לפי שווי של 323 מיליון דולר לאחר שאיבדה 21% מתחילת השנה.

המספרים של נובה
 המספרים של נובה