מכירת חיסול של שחקנים? רווח שנתי נקי של 70 מיליון דולר

דיווח: אנז'י מחצ'קלה, שהחליטה להיפטר בתוך תקופה קצרה מכל נכסיה היקרים, כולל סמואל אטו - רשמה ב-2014 את הרווח הגדול ביותר בכדורגל הרוסי; המפסידה הגדולה: האלופה המכהנת זניט סט. פטרסבורג

סמואל אטו במדי אנז'י מחצ'קלה הרוסית / צלם: רויטרס
סמואל אטו במדי אנז'י מחצ'קלה הרוסית / צלם: רויטרס

מכירת החיסול שערכה במהלך 2014 אנז'י מחצ'קלה (והחלה מעשית לקראת סוף 2013), לאור שינוי האסטרטגיה של הבעלים האוליגרך סולימאן קרימוב - הפכה את הקבוצה לרווחית ביותר בכדורגל הרוסי ב-2014. כך מפרסם ה"ספורטס ביזנס דיילי".

על-פי הדיווח, מהדוחות שערכה עבור אנז'י חברת ראיית החשבון והאנליטיקה SPARKS, עולה כי היא סיימה את השנה הקלנדרית 2014 עם רווח נקי של 69.7 מיליון דולר. יש לציין כי מכירת החיסול, שכללה בין היתר את הכוכב הגדול ביותר של הקבוצה דאז, סמואל אטו הקמרוני - הובילה את המועדון לירידת ליגה.

הרווחים התאפשרו גם הודות לחיתוך משמעותי בהוצאות: מ-166 מיליון דולר ל-32 מיליון בתוך שנה אחת בלבד. אגב, אנז'י הספיקה בינתיים לחזור לליגה העליונה, שהעונה החדשה שלה כבר יצאה לדרך עם 2 מחזורים שהתקיימו.

כהשוואה, האלופה המכהנת זניט סט. פטרסבורג, שנשלטת על-ידי גזפרום - סיימה את השנה עם הפסדים של 86.4 מיליון דולר. דינמו מוסקבה הפסידה 42.3 מיליון דולר, וספרטק מוסקבה 9.3 מיליון דולר.