יורש העצר: מישל פלאטיני הודיע על התמודדות לנשיאות פיפ"א

הנשיא הוותיק של הארגון האירופי אופ"א, שהיה מהתומכים באירוח מונדיאל 2022 על-ידי קטאר - ייגש לבחירות לראשות הארגון העולמי שייערכו בפברואר ■ פייבוריט להחליף בתפקיד את הנשיא המתפטר ספ בלאטר

מישל פלאטיני נשיא אופ"א / צלם: רויטרס
מישל פלאטיני נשיא אופ"א / צלם: רויטרס

מישל פלאטיני הודיע רשמית כי הוא יתמודד על נשיאות פיפ"א, בבחירות שיערוך ארגון הכדורגל העולמי בפברואר הקרוב. על-פי "הגרדיאן", הצרפתי, שמאז ינואר 2007 משמש כנשיא הארגון האירופי אופ"א - נפגש עם בכירי הכדורגל העולמי במהלך הגרלת מוקדמות מונדיאל 2018 שנערכה בשבת האחרונה - והוא כעת בטוח כי יש לו את התמיכה המספקת על מנת לנצח במירוץ.

פלאטיני, הנחשב לאחד מתומכיה המובהקים של ישראל (ואף משמש כבוס של אבי לוזון, הנציג הישראלי בוועד המנהל של אופ"א), הודיע במכתב ששלח ל-209 התאחדויות הכדורגל החברות בפיפ"א כי "יש רגעים בחיים בהם אתה חייב לקחת את הגורל בידיים שלך. הרגע הזה הגיע כעת. מה שהנחה אותי בהחלטה זו גם ההערכה, התמיכה והעידוד שרבים מכם הראו לי".

הבחירות להחלפתו של ספ בלאטר בן ה-79, שהודיע על התפטרותו מהתפקיד לאחר התפוצצות פרשת שחיתות חדשה בפיפ"א (ומספר ימים לאחר שנבחר לקדנציה נוספת בתפקיד אותו הוא מחזיק מאז סוף שנות ה-90) - יתקיימו ב-26 בפברואר בציריך. פלאטיני בן ה-60 נחשב כבר עתה לפייבוריט לנצח בבחירות. הוא משתעשע כבר שנים ארוכות עם הרעיון לעלות מדרגה מכס הנשיאות של אופ"א לזה של פיפ"א - אך עד כה, בשל האחיזה החזקה של בלאטר בתפקיד, נמנע מלהתמודד מולו.

פלאטיני, בהתייחסו לחקירות האחרונות שמנהלות הרשויות ברחבי העולם נגד פיפ"א, בהובלת ה-FBI האמריקאי, כתב: "האירועים הללו הכריחו את גוף העל של הכדורגל העולמי לשנות את דרכיו".

יש לציין כי בעבר היה בלאטר אחד ממקורביו הגדולים של פלאטיני, שיושב בוועד המנהל של פיפ"א מאז 2002, אך ברבות השנים הם הפכו ליריבים מרים. פלאטיני אף התבטא לגבי הסקנדל האחרון בפיפ"א, כי הוא גורם לו ל"כאבים בקיבה" ושהסיפורים הללו "מגעילים" אותו.

יש לציין כי פלאטיני, כחבר הוועד הפועל של פיפ"א - הצביע בעד האירוח השנוי במחלוקת של מונדיאל 2022 בקטאר. לפי פרסומים בתקשורת הצרפתית, הוא היה אחד מהמתווכים במכירה של המועדון הצרפתי פ.ס.ז' לידי הממשלה הקטארית, ובנו, לאורן, אף הועסק על-ידי הקטארים כיועץ משפטי.