היחלשות בפעילות באירופה פגעה ברווחי דלתא

לאחר תקופה בה הציגה חברת ההלבשה שיפור מתמיד בתוצאותיה, היא מציגה ברבעון השני שחיקה ברווחיות וברווח הנקי, בין היתר בשל צניחת האירו

אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי
אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי

למרות שיפור של כ-3% במכירות הרבעון השני של דלתא , שהגיעו ל-256 מיליון דולר, ירידת שער האירו שחקה את שיעורי הרווחיות שלה, ובשורה התחתונה ירד הרווח הנקי הרבעוני של החברה ב-4% לקצת יותר מ-9 מיליון דולר. זאת, לאחר תקופה ארוכה בה הציגה שיפור מתמיד בתוצאותיה.

בסיכום המחצית הראשונה של 2015, מכירותיה של דלתא עלו ב-4.5% והגיעו ל-508 מיליון דולר, והרווח הנקי שלה ירד ב-1.5% לכ-18 מיליון דולר.

בפילוח מכירות הרבעון השני של חברת ההלבשה התחתונה בולטות לחיוב המכירות בשוק האמריקאי, שהוא שוק הפעילות המרכזי של דלתא. המכירות בשוק זה, האחראי על כ-60% מהמחזור, קפצו ב-13% ל-154 מיליון דולר, בין היתר בזכות עלייה במכירות מוצרי אקטיבוויר (Activewear) שהושק לפני כשנה תחת המותג AVIA, לרשת הקמעונאות וול מארט.

לעומת זאת, המכירות הרבעוניות באירופה נחלשו ב-11% ל-37 מיליון דולר. המכירות בגרמניה, המוצגות בנפרד, צנחו ב-16% ל-28 מיליון דולר, והמכירות בישראל איבדו 7% ל-29 מיליון דולר.

בדלתא מייחסים את החולשה באירופה לפעילות תחום "מוצרי הלבשה תחתונה ופריטי לבוש ללא תפר", ומדגישים כי בניטרול ירידת שווי האירו והשפעות מט"ח הירידה מתונה יותר, ועומדת ברבעון על 3%. זאת כשבגרמניה, בניטרול השפעות מט"ח, המכירות היו במגמה חיובית.

גם בישראל הושפעו התוצאות משינויי מט"ח, וגם בשוק המקומי בניטרול השפעות אלה המכירות במגמה חיובית.

בשורות הרווח הגולמי והתפעולי הציגה דלתא ירידה של 7%-6.5%, עם ירידה כ-2% בשיעור הרווחיות הגולמית מהמכירות, וירידה של 0.5% בשיעור הרווח התפעולי מהמכירות.

בדלתא מסבירים כי הרווחיות הגולמית נפגעה מצמצום נתח הפעילות של דלתא ישראל ושל חברת שיסר, הפועלת עבור הקבוצה בגרמניה ומאופיינות בשיעור רווח גולמי גבוה יחסית.

תוצאות דלתא 7-15
 תוצאות דלתא 7-15

תחלק דיבידנד של 3.5 מיליון דולר

אייזיק דבח, המנכ"ל ובעל השליטה בדלתא, מסר היום (ד') כי התוצאות "משקפות את כוחו של המודל העסקי שלנו, המבוסס על מגוון מוצרים ממותגים ו-Private Label, נוכחות גלובלית רחבה וטווח רחב של פלחי שוק אשר מספקים יחדיו צמיחה ואיזון לחברה. אנו מציגים רבעון שני חזק עם מכירות גבוהות ושיפור בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, למרות התנודתיות בשערי החליפין המהווה רוח נגדית לשיפור בתוצאות".

במקביל לדוחות, דלתא, הנסחרת בשווי של 3.2 מיליארד שקל (עלייה של 20% מתחילת השנה), אשררה את תחזיותיה השנתיות ל-2015, עם מכירות חזויות של 1.065-1.085 מיליארד דולר ורווח מדולל למניה של 1.88-2 דולר.

דירקטוריון דלתא הודיע על חלוקת דיבידנד 3.5 מיליון דולר לבעלי המניות, שיחולק בחודש הבא.

עוד דיווחה החברה על מינויו של יוסי חגג, שכיהן כסמנכ"ל הכספים של דלתא, למשנה למנכ"ל, ועל מינוי יעקב חן לסמנכ"ל הכספים.