שוק המט"ח: הדולר היציג נותר ללא שינוי; האירו צנח כ-1%

הדולר נקבע על 3.78 שקלים, האירו ב-4.142 שקלים ■ הערכות בשוק: העלאת ריבית בארה"ב - כבר בחודש ספטמבר

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

הדולר נסחר היום (ה') ביציבות והשער היציג נותר על 3.78 שקלים, בעוד האירו חזר לתוואי הירידות ורשם ירידה של כ-1% ל-4.142 שקלים.

בזירת המאקרו בארה"ב פורסמו היום תביעות האבטלה השבועיות, שעלו ל-267 אלף תביעות ראשוניות לדמי אבטלה, מ-255 אלף בשבוע הקודם. צפי הכלכלנים עמד על 275 אלף. באותה שעה פורסמה גם הקריאה המקדמית לצמיחת התמ"ג ברבעון השני והיא הצביעה על צמיחה של 2.3% לעומת צפי לצמיחה של 2.8% בכלכלת ארה"ב ולעומת צמיחה של 0.6% ברבעון הראשון של השנה (תיקון להתכווצות של 0.2% לפי הנתון הקודם).

הפדרל ריזרב הותיר אתמול את הריבית על כנה, פה אחד. עם זאת, מהצהרת הבנק המרכזי האמריקאי עולה כי חברי הפד מרוצים יותר מהכיוון אליו הולכת הכלכלה , מה שמרמז על העלאה ראשונה של הריבית בספטמבר, כפי שמעריכים מרבית האנליסטים בארה"ב.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הצמד דולר-שקל נסחר בטווח הצר שבין 3.75-3.8 שקלים, כאשר רק פריצה מתוך הטווח תסייע לאמוד את כיוון המהלך הבא של הצמד. אמש הותיר הבנק הפדרלי את הריבית ללא שינוי ולמרות הציפייה בשוק הבנק לא סיפק כל רמז חדש לגבי כוונותיו. ההערכות בשוק כרגע הן שהבנק יעלה את הריבית בספטמבר, אבל אמש לא ניתן היה למצוא לכך רמז בהצהרת הבנק, שהיתה דומה למדי להצהרה בחודש הקודם.

"נראה כי הבנק עדיין רוצה לשמור את הקלפים קרוב לחזה ולהמתין לנתונים הכלכליים הבאים כדי להחליט לגבי התזמון המדויק. כמו כן, מצבה של הכלכלה האמריקאית אמנם משתפר בהתמדה, אבל התנאים הגלובליים מתחילים לייצר אי ודאות, בעיקר בכל הנוגע לקריסה של השוק הסיני והתנודתיות במחירי הסחורות בתקופה האחרונה".