יזמות דיגיטלית: איך הופכים בלוגים למקור הכנסה?

הן השכילו לפרוץ את הגבולות הווירטואליים ולייצר מהבלוג שלהן הכנסות ■ יוצאות מהמסך - פרויקט מיוחד ב"ליידי גלובס"

קרן שביט / צילום: ליאן מונין
קרן שביט / צילום: ליאן מונין

קרן שביט, 'טוב ויפה'

? התחלה: שביט היא מעצבת רב-תחומית, בוגרת המכון הטכנולוגי בחולון. לפני 6 שנים פתחה אתבלוג הלייף סטייל שלה, שמשמש גם כחנות. "הבלוג נולד כשחיפשתי את ערוצי הביזנס שלי. עד אז עסקתי כ-4 שנים בעיצוב אירועים ובסדנאות יצירה לנשים בעבודות נייר ומתכת. הבנתי שיש לי ערוצים עם פוטנציאל גדול לפרנסה, והחלטתי למכור רק דברים שאני אוהבת באופן אישי".

? ייעוד: "בגילי, 43, ועם ניסיוני, אני כבר יודעת מה גורם לי אושר ומשמח אותי. אני רוצה ללמד אנשים איך לחייך בעצמם. 'טוב ויפה' זה הכיוון שאליו אני הולכת בכל מעשיי - לשמח אנשים על-ידי תיווך של כל הטוב והיפה שאני מוצאת".

? מכירות: "המוצר המסחרי הראשון שייצרתי ומכרתי היה תכשיטי וינטג'. התחלתי לייבא באופן פרטי רכיבים ייחודיים, התקנתי את התכשיטים ומכרתי באתר. אחר-כך התחיל העניין בגלביות - קניתי גלביה בסיני, הכנסתי בה שינויים קלים שמקסמו אותה, והתחלתי לייצר קו ביגוד. את הגלביות הראשונות מכרתי באירוע שעשיתי בבית, והגיעו אליו 150 נשים. זה הפך לסדרה של יותר מ-30 ירידים שעשיתי יחד עם עוד 10 מעצבות שבחרתי".

? הצלחה: "ערכתי יריד בבית פרטי בכפר הס. הבעלים השאירה לי מפתח וטסה לחו"ל. זו הייתה הפעם הראשונה ששכרתי מפיק ומעצב, ואני עסקתי באוצרות ובשיווק. האירוע היה כל-כך מוצלח, שרכבים מילאו את רחובות הכפר בכל סוף השבוע. אם לא הייתי מכירה שם את הקב"ט, האירוע היה נסגר באמצע".