שביתת פתע ברכבת הקלה בירושלים; "התנהגות בריונית"

הנהלת הרכבת הקלה: "זוהי התנהגות בריונית שנעשית מסיבות טקטיות בלבד ופוגעת משמעותית בשגרת החיים בעיר על גבו של הציבור. בכוונתנו לפעול בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, לרבות פנייה לקבלת צו מניעה"

הרכבת הקלה בירושלים / צילום: איל יצהר
הרכבת הקלה בירושלים / צילום: איל יצהר

ועד נהגי הרכבת הקלה וההסתדרות משביתים הבוקר (א') את הרכבת הקלה בירושלים, בעקבות חילוקי דעות במשא-ומתן על ההסכם הקיבוצי מול ההנהלה.

מהנהלת הרכבת הקלה נמסר: "זוהי התנהגות בריונית שנעשית מסיבות טקטיות בלבד ופוגעת משמעותית בשגרת החיים בעיר על גבו של הציבור. בכוונתנו לפעול בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, לרבות פנייה לקבלת צו מניעה שתחייב אותם לשוב לעבודתם ופנייה למשטרת ישראל".

כמו כן, משרד התחבורה נערך לתגבור קווי האוטובוסים.

דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, אמר הבוקר כי "ההנהלה משמיצה ומהלכת אימים על העובדים, בזמן שהיא נוקטת בהתנהגות בריונית חסרת תקדים. יודגש כי העובדים התייצבו לעבודה מלאה אך ההנהלה היא זו שבחרה לשנות באופן חד צדדי, ובלי להיוועץ בנציגות העובדים, את סדרי העבודה, המפות והתדירות של הרכבות. הטענה כי הדבר נעשה מתוך שיפור השירות, אינה עומדת בקנה אחד עם העובדה כי המהלך שעשתה ההנהלה והאופן שבו נהגה, יצרו סיכון בטיחותי לעובדים ולנוסעים. אני קורא להנהלת הרכבת הקלה להחזיר את הסדר על כנו, לבטל את השינויים החד-צדדים באופן מיידי ולבחון את הצעדים בשיתוף הוועד והעובדים".