השיאן החדש: 179 מיליון אירו ישולמו על די מאריה במהלך הקריירה

מעברו של הארגנטיני ממנצ'סטר יונייטד לפ.ס.ז' צפוי להיחתם רשמית בתמורה לכ-63 מיליון אירו; בכך, הוא יעקוף את זלאטן איברהמוביץ' בדירוג הכדורגלנים ששולמו הכספים המצטברים הגדולים ביותר בגין רכישתם

אנחל די מאריה, נבחרת ארגנטינה / צלם: רויטרס
אנחל די מאריה, נבחרת ארגנטינה / צלם: רויטרס

אנחל די מאריה צפוי, לאחר שישלים את הבדיקות הרפואיות בפ.ס.ז' - לחתום במהלך היום (ב') במדי האלופה הצרפתית. עסקת רכישתו, שתסתכם לפי התקשורת האירופית בכ-63 מיליון אירו אותם תקבל מנצ'סטר יונייטד, לא רק תהיה היקרה ביותר בעולם הכדורגל במהלך חלון ההעברות של קיץ 2015 (תעקוף את מעברו של ראחים סטרלינג מליברפול למנצ'סטר סיטי עבור כ-62.5 מיליון אירו) - אלא גם תגרום לדי מאריה להיות שיאן מיוחד.

עם נחיתתו בעיר האורות, יהפוך הקשר לשחקן ששולמו עליו דמי ההעברה המצטברים היקרים ביותר בהיסטוריה של הענף: סך של 179 מיליון אירו, על-פי נתוני אתר transfermarkt. זאת על-פי המפתח הבא: 8 מיליון אירו ב-2007 בגין מעברו מרוסאריו הארגנטינית לבנפיקה הפורטוגלית; 33 מיליון עבור רכישתו על-ידי ריאל מדריד הספרדית ב-2010; 75 מיליון בקיץ הקודם (מנצ'סטר יונייטד).

בכך, יעקוף די מאריה בדירוג שחקן שעמד בראשו מאז תחילת העשור הנוכחי - זלאטן איברהימוביץ' השבדי (שלפחות בינתיים אמור לשחק בעונה הקרובה עם די מאריה בפריז, אך זה עוד עשוי להשתנות עד לסגירת חלון ההעברות). עבור החלוץ שולמו 169.1 מיליון אירו בגין ההעברות השונות שלו במהלך ההיסטוריה, בין שלל הקבוצות בהן שיחק (מאלמו, אייאקס, יובנטוס, אינטר, מילאן, ברצלונה, פ.ס.ז'). יש לציין כי איברהימוביץ' הגיע לשיא שלו בעזרת שבע העברות שונות שבגינן שילמו עליו כסף - בעוד אצל די מאריה יהיה מדובר על ארבע עסקאות בלבד. לפני איברהימוביץ' עמד בראש הדירוג ניקולס אנלקה הצרפתי.

די מאריה, 27, הגיע כאמור בקיץ הקודם לאולד טראפורד בעסקה שהפכה אותו לכדורגלן היקר ביותר בתולדות הפרמיירליג (וגם הייתה אחת העסקאות הגבוהות בהיסטוריה של הענף). רק שהפערים בין תג המחיר לבין ביצועיו בפועל של די מאריה היו לא קטנים, כאשר כבש רק ארבעה שערים ב-31 הופעות במדי "השדים האדומים" (בתחום הבישולים הוא הצליח קצת יותר - עם 12 כאלו). גם יחסיו עם המנג'ר לואיס ואן חאל, על-פי פרסומים באנגליה - היו רחוקים מלהיות תקינים, במה שעלה לו לעיתים במקום בסגלי המשחקים.

נציין כי פ.ס.ז' ניסתה לרכוש את די מאריה כבר בקיץ הקודם, אך מגבלות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א (FFP) הפריעו לה לבצע את העסקה, במיוחד לאחר שהשקיעה קרוב ל-50 מיליון אירו ברכישתו של הבלם הברזילאי דויד לואיז מצ'לסי. כעת, עם ההקלה שביצעה אופ"א לרגולציות - הבעלים הקטארים של המועדון יכולים לחזור להשתולל: די מאריה הוא הרכש הרביעי שמגיע הקיץ למועדון בעלות כוללת של 91.1 מיליון אירו.

תג מחיר-השחקנים בעלי המחיר המצטבר הגבוה ביותר
 תג מחיר-השחקנים בעלי המחיר המצטבר הגבוה ביותר