ערוץ הילדים החליט לא לגשת למכרז של הוט

קבוצת RGE, המפעילה את הערוץ, בחרה לא לשתף פעולה עם המכרז של הוט, שנועד עפ"י הערכות להוריד את עלויות הספקים

האם יש חשש להמשך שידורי ערוץ הילדים הוותיק בהוט? ערוץ הילדים של קבוצת RGE לא ניגש להליך המכרזי שקיימה חברת הכבלים הוט. ל"גלובס" נודע כי בקבוצה הטילו ספק בהליך כולו, ונראה כי בחרו לא לשתף עמו פעולה. ערוצי ילדים אחרים, כמו ניקלודיאון, זום, הופ ודיסני, ניגשו למכרז שנסגר ביום חמישי האחרון.

בראשית חודש יולי פרסמה במפתיע חברת הכבלים הודעה לכלל ספקי ערוצי הילדים שלה כי היא יוצאת להליך "של בקשה להצעות להפעלת ערוצי הילדים".

בהודעה שפרסמה החברה נכתב כי "הוט כבר הובילה בעבר מהלכי בחינה רוחביים כאלה, ביניהם בעולם הספורט וערוצי הסרטים של החברה, שהוכיחו את עצמם ואיפשרו לחברה לבחור עבור הלקוחות את הצעות התוכן הטובות ביותר".

המכרז, שבו לא נקבע כי מי שלא ייגש אליו יפסיק את שידוריו, הופץ רק בין הגופים שמספקים כבר היום ערוצים לפלטפורמה.

מדובר במסמך עב-כרס באנגלית, ובו מתבקשים הגופים להציע הצעות מחודשות בעבור הערוצים שהם כבר משדרים. בין היתר מתבקשים הגופים לחשוף פרטים על ספקיהם ועל היקפי פעילותם, ולצד זה הם גם מתבקשים להציע הצעות מחיר מופחתות מאלה שבעבורם הם נקנים היום.

לאחר שהופץ המכרז, העבירה יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, פנייה לחברת הכבלים ובה תהיות באשר לחוקיותו. זאת, לאחר שבין מסמכי המכרז הסתתר סעיף הקובע כי גוף שיציע הצעת מחיר זולה יותר, יזוכה עליה בכספי הפקות מקור שיועברו אליו.

בשל הבירור שערכה בן-חי-שגב, הוחלט לדחות את המועד האחרון להגשת הצעות למכרז.

קבוצת RGE לקחה סיכון

קבוצת RGE, בראשותו של המנכ"ל מודי פרידמן, נחשבת במשך שנים לגוף דומיננטי בשוק התקשורת הישראלי, לאור העבודה שהיא מחזיקה במותגי ערוצי ספורט 5, בערוץ הילדים ובלוגי.

לאורך השנים ניסו הפלטפורמות לרסן את כוחה של הקבוצה, בין היתר לאחר שהוט בחרה להעביר את ניהול ערוץ 8 מידיה לידי "סלוצקי אפיקי תקשורת". מאז שרכשה 51% מערוץ 10 בראשית השנה, כוחה הלך והתעצם עוד יותר, וכעת נראה כי המהלך המכרזי עשוי להיחשב כניסיון נוסף לפגוע בה. זאת, לאור העובדה שבחברת הכבלים לא הבהירו למעשה במה יזכה הגוף שישתתף במכרז ומהי שיטת הניקוד, אם קיימת כזו. כמו כן, לא ברור האם המשמעות היא כי הגופים שיציעו את ההצעות הטובות ביותר יישארו על המסך, ואילו האחרים יורדו.

נראה כי ב-RGE החליטו לקחת את הסיכון ולא להשתתף במכרז, לאור מורת-הרוח שהביעו שם מההליך וסירובם לחשוף נתונים מסחריים של החברה. כמו כן, על-פי ההערכות, המהלך נתפס בעיני הקבוצה - כמו גם בעיני גורמים אחרים בשוק - כניסיון להוריד את העלויות של הספקים ותו לא.

נציין כי ערוץ הילדים הוא אחד משלושת הערוצים המובילים בשוק הרווי של ערוצי הילדים, יחד עם ניקלודיאון של ענני תקשורת ועם ערוץ דיסני. הערוץ עלה לאוויר בראשית שנות ה-90, עם הקמת מערך שידורי הכבלים בישראל, והוא נחשב למותג חזק ופופולרי. גם אם חברת הכבלים הוט תבחר להורידו בתום החוזה הנוכחי, חברת הלוויין yes תמשיך לשדר את הערוץ.

בהוט ובקבוצת RGE לא הגיבו לדברים.