פייזר מכוונת לבטן הרכה של טבע: קופקסון גנרי 40 מ"ג

פייזר חברה לסינת'ון המפתחת קופקסון גנרי משופר ■ המטרה: לאתגר את הפטנט של טבע

חברת פייזר דיווחה היום (ב') לבורסה בארה"ב כי היא חוברת לסינת'ון (Synthon) במטרה לפתח גרסה גנרית לקופקסון המשופר של טבע , זה שנמכר במינון של 40 מ"ג וניתן בהזרקה לחולים 3 פעמים בשבוע, במקום כל יום.

טבע מנסה להתמודד עם תחרות גנרית לקופקסון, ולשם כך השיקה את הקופקסון המשופר בו היא נהנית מפטנט עד שנת 2030. מההודעה של פייזר עולה כי בכוונתה לאתגר את הפטנט של טבע.

בתחילת 2014 הגישה סינת'ון בקשה לאישור הגרסה הגנרית שלה לקופקסון (המיועד לטיפול בטרשת נפותה) למנהל המזון והתרופות (FDA) בארה"ב. סינת'ון מכנה לפי שעה את הגרסה הגנרית שלה glatiramer acetate.

לפי הודעת פייזר, החברות ייהנו גם מבלעדיות של 180 יום בשיווק הגרסה הגנרית הזו בארה"ב, שכן לדעתה הן יהיו הראשונות לקבל אישור FDA לשיווק התרופה.

בהסכם בין סינת'ון לפייזר נקבע כי בעוד סינת'ון תייצר את הגרסה הגנרית, פייזר תקבל בלעדיות בהפצה ושיווק התרופה. החברות לא פרסמו כיצד תבוצע חלוקת ההכנסות, אלא רק שסינת'ון תהיה אחראית על צד הניסויים הקליניים ופיתוח התרופה, ואילו פייזר תיקח על עצמה על צד המסחור.

בשבוע שעבר פרסמה טבע דוחות כספיים לרבעון השני מהם עולה כי מכירות הקופקסון עלו ב-12% ל-1.05 מיליארד דולר, כשבארה"ב המכירות הגיעו ל-870 מיליון דולר. מכירות הקופקסון המשופר היוו כמחצית מסך מכירות התרופה.