אבי לוזון: "כנשיא פיפ"א, פלאטיני לא ייתן להשעות מדינות"

לוזון מתכונן ליום שבו ייבחר הצרפתי: "צפוי להתבצע מהלך שלו לשינוי תקנון, במסגרתו אף מדינה לא תוכל לדרוש השעיה של אף מדינה אחרת, מבלי להתייחס לבעיה הספציפית של ישראל-פלסטין" ■ האם פלאטיני יסדר לו תפקיד בארגון הכדורגל העולמי? "הדלת שלו תמשיך להיות פתוחה בפניי"

מישל פלאטיני עם אבי לוזון / צלם: רויטרס
מישל פלאטיני עם אבי לוזון / צלם: רויטרס

אבי לוזון, חבר הוועד המנהל של אופ"א בשנים האחרונות תחתיו של מישל פלאטיני, טוען כי הסיכויים של מתחריו של הצרפתי לנצח אותו בבחירות לפיפ"א בפברואר קלושים עד לא קיימים. "להערכתי הוא יקבל תמיכה של למעלה מ-150 התאחדויות" (מתוך 209 ההתאחדויות החברות בפיפ"א), אומר לוזון ל"גלובס", "וזה יהיה מצוין לישראל. זה יבוא לביטוי, למשל, בעניין הדרישה הפלסטינית שעלתה עכשיו לסלק את ישראל מהכדורגל הבינלאומי: בתפישה של פלאטיני זה בכלל לא היה אמור להגיע לאן שזה הגיע. אפשר להניח שבקדנציה שלו כנשיא דברים כאלו לא יגיעו להצבעה בקונגרס, ויותר מזה - צפוי להתבצע מהלך שלו לשינוי תקנון, במסגרתו אף מדינה לא תוכל לדרוש השעיה של אף מדינה אחרת, מבלי להתייחס לבעיה הספציפית של ישראל-פלסטין. פלאטיני מסרב להכניס לסדר היום סכסוכים בין מדינות, וגם הסכסוך צפון קוריאה-דרום קוריאה לצורך העניין לא מעניין אותו".

- בתקופה המשותפת שלך ושל פלאטיני באופ"א, הגיעו לכאן שני טורנירים אירופיים: אנדר-21 גברים, אנדר-19 נשים. יש סיכוי עכשיו לטורניר עולמי?

"קשה, כי עשויות להגיע לכאן נבחרות שאין להן יחסים אתנו. תאר לך שאנחנו מקבלים את אליפות העולם אנדר-19, למשל, ומגיעות לכאן איראן ועיראק - איך אפשר להעביר דבר כזה?"

- יש סיכוי שפלאטיני יפעל להגדלת הכרטיסים של הנבחרות האירופיות במונדיאל? כיום יש רק 13, ולא רק שזה מוריד את הסיכוי של ישראל להעפיל - זה גם לא מצדיק את הרמה המקצועית של אירופה שגבוהה יותר מיתר היבשות.

"יהיה מאוד קשה, כי קול של גרמניה שווה כמו קול של פיג'י. בדיוק עכשיו בישיבות האחרונות בפיפ"א היה מאבק קשה נגד בלאטר שרצה להוריד את אחד המקומות שלנו (של אירופה) במונדיאל, ולתת אותו לאפריקה. לא בגלל שהוא חשב שזה יעלה את רמת הכדורגל של המונדיאל, אלא רק בגלל שרצה למצוא חן בעיני היבשות האחרות".

- האם פלאטיני הוא האדם הנכון לעשות את הרפורמות בפיפ"א ולנקות אותה משחיתות?

"אין ספק, הוא יבוא לנקות את האורוות. הוא לא צריך את הטובות של אף אחד כי הוא יודע שהוא יכול להיבחר בהליכה, אין לו יותר מדי מתנגדים, כלל אירופה תעמוד מאחוריו".

- לא מפריע לך החיבור שלו עם קטאר?

"אני יודע שהוא מחובר לקטאר וידעתי שהוא הולך להצביע עבורם על אירוח מונדיאל 2022 עוד לפני ההצבעה. אבל אצלו זה מניעים בעיקר אידיאולוגיים - הוא חושב שאין מקום בעולם שאי אפשר לשחק בו כדורגל".

- יש מצב שהיחסים ביניכם יובילו אותך לתפקיד בפיפ"א?

"לא כרגע. יש לי עוד שנתיים להיות באופ"א, עד 2017, ואם לא יהיה משהו בלתי צפוי אני מתכוון להתמודד לקדנציה נוספת, של עוד ארבע שנים. אבל אין ספק שהדלת שלו תהיה פתוחה בפניי".