הדולר התחזק ל-3.8 שקלים; הריבית בארה"ב תעלה בקרוב?

האירו ירד ל-4.135 שקלים ■ ראש שלוחת הפדרל ריזרב באטלנטה, אתמול: העלאת ריבית בספטמבר תהיה "צעד ראוי"

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת נרשמת היום (ד') בשוק המט"ח המקומי, כאשר הדולר היציג עלה ב-0.63% ל-3.807 שקלים, בעוד האירו ירד ב-0.42% ושערו היציג נקבע על 4.135 שקלים. הסיבה העיקרית להתחזקות המטבע האמריקאי נעוצה בעובדה כי הפעילים מתחילים לתמחר העלאת ריבית קרובה בארה"ב.

ראש שלוחת הפדרל ריזרב באטלנטה, דניס לוקהארט, אמר אתמול כי העלאת ריבית בספטמבר תהיה "צעד ראוי". אמירה זו של לוקהארט מצטרפת לשורה של התבטאויות מפורשות למדי, מפי כמה מבכירי הפד ואף הנגידה ילן עצמה, שמעידות כי הבנק אכן מתכוון להקשיח את המדיניות המוניטרית כבר בספטמבר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל מזנק לעבר הרמה הקריטית של 3.8 שקלים, וזאת לאחר דבריו אמש של ראש הפד של אטלנטה. הזינוק של הדולר אתמול נבע גם מהעובדה שאמירתו של לוקהארט הגיעה אחרי שורה של נתוני מקרו מאכזבים בשבוע האחרון, ובכלל זה נתוני תעסוקה וייצור. על כן, נראה כי למרות החריקות הכלכליות המשתקפות מפעם לפעם בנתוני המקרו, נראה כי הבנק חש ביטחון להעלות ריבית בתנאים הכלכליים הנוכחיים.

"דוח התעסוקה, שיתפרסם בשישי הקרוב, עשוי להיות החותמת הסופית בציפיות השוק להעלאת ריבית בספטמבר. הדולר בעולם, וגם הדולר-שקל, הגיבו בעוצמה להתבטאות וייתכן כי נראה בימים הקרובים את הסוחרים מרגישים ביטחון גדול יותר להיערך להעלאת הריבית ולהגדיל את הפוזיציות על הדולר. פריצה של הדולר-שקל מעל 3.8 שקלים תסלול את הדרך לרמה החשובה הבאה - 3.82 שקלים".