פייסבוק מוסיפה אפשרות לשידור חי בעמוד - בינתיים רק לסלבס

תחרות לטוויטר ו-Meerkat הישראלית: הפיצ'ר החדש בפייסבוק שיזכה לשם הלא מפתיע Live יאפשר למפורסמים ללחוץ על כפתור, להקליט סרטון ולשדר אותו בשידור חי לפיד שלהם ולמיליוני העוקבים שלהם

בחודשים האחרונים הפכו החברה הישראלית Meerkat, לצד החברה Periscope (שנרכשה על-ידי טוויטר), לאחד הדברים החמים ברשת. פרסומים רבים דיברו על התחרות הצמודה בין שני השירותים, שמאפשרים שידור וידיאו חי (Live Streaming) לעוקבים בטוויטר.

משתמש יכול להתחיל לשדר, הודעה תצא לעוקבים שלו, והם יוכלו לצפות ולהגיב במהלך השידור החי. אך בזמן ש-Meerkat ו-Periscope מקבלים את כל התהילה בשירות שבחודש ממוצע יש בו כ-300 מיליון משתמשים פעילים, רבים תהו איך פייסבוק - עם כ-1.5 מיליארד משתמשים פעילים - לא נכנסת לתמונה.

אתמול (ד') הרשת החברתית הפופולרית בעולם עשתה סוף-סוף צעד בנושא והשיקה שירות דומה, שיאפשר גם לצפות בשידורים גם לאחר סיומם. מבחינת פייסבוק, מדובר על מהלך שהחלו לעבוד עליו בספטמבר - לפני ש-Meerkat השיקו בפברואר השנה ו-Periscope שהשיקו באפריל.

השירות הוא הרחבה לאפליקציית Mentions שפייסבוק השיקה ביולי אשתקד. אפליקציה זו מיועדת לשחקנים, מוזיקאים, ספורטאים ומפורסמים אחרים שמפעילים חשבון מאושר (Verified) בפייסבוק והיא מאפשרת לסייע להם בתקשורת עם הקהל שלהם, לקבל התראות על אזכורים, להגיב בקלות, לנהל צ'אט עם המעריצים וגם לקבל ניתוח ואנליטיקס.

הפיצ'ר החדש שיזכה לשם הלא מפתיע - Live - יאפשר למפורסמים ללחוץ על כפתור, להקליט סרטון ולשדר אותו בשידור חי לפיד שלהם ולמיליוני העוקבים שלהם. בין המפורסמים שהתחילו להשתמש ב-Live עם השקתו אפשר למצוא את מרתה סטיוארט, סרינה וויליאמס, השחקן דוויין "דה רוק" ג'ונסון ואחרים.

"אנחנו יודעים שדמויות ציבוריות רוצות את האפשרות לשתף וידיאו בשידור חי עם המעריצים שלהם, ושאנשים רוצים לראות סרטוני וידיאו ולתקשר עם דמויות ציבוריות שמעניינות ונותנות להם השראה", אמרו בפייסבוק ל-Ad Age.

מותגים ידורגו לפי שירותיות

במקביל להכרזה על פיצ'ר השידור החי, פייסבוק הציגה אתמול כמה שדרוגים לעמודי המותגים בפייסבוק. אחד המעניינים שבהם הוא דירוג השירותיות של המותגים בפייסבוק. כך, פייסבוק תעניק ציונים גבוהים לעמודים ולמנהליהם שמגיבים ללפחות 90% מתגובות הגולשים בעמוד ובתוך פרק זמן ממוצע של פחות מ-5 דקות. כך, גולשים בפייסבוק יוכלו לראות את הציון בעמוד הפרופיל של אותו עסק או מותג.

פיצ'רים נוספים יאפשרו למותגים לענות בהודעות פרטיות לגולשים שפונים אליהם בעמוד, במקום המצב הקיים כיום שאפשר להם רק להגיב להם כתגובה לפוסט שכתב הגולש וכן לקדם מודעות בניוז פיד שכוללות אפשרות הנעה לפעולה חדשה - לשלוח הודעה למפרסם המודעה.