"יש תנופה. החשיפה הבינלאומית בתחומי הפינטק גדולה"

שירה בן-כהן, העוסקת בפיתוח מקורות הגיוס במעבדת החדשנות של סיטי בישראל: "אנחנו רואים יותר ויותר אנשים מתחומי ההיי-טק, שלא היה להם שום מגע עם העולם הפיננסי, מנתבים את הכישורים שלהם למקום הזה"

בשנים האחרונות הפכה הטכנולוגיה הפיננסית (הפינטק) לאחד התחומים המשגשגים בתעשיית ההיי טק המקומית. מאות חברות וסטארטאפים בלונדון, ניו יורק ופריז עובדים על טכנולוגיות הנוגעות לאחד הממשקים החשובים ביותר בחיי היום יום של כל אחד מאיתנו: הכסף שלנו.

לא בכדי, אפל הגדולה וענקיות האינטרנט מהסיליקון ואלי, הגדירו את תשלומי המובייל כיעד צמיחה מרכזי. אפילו סמסונג נכנסה לתחום בתחרות מול אפל ורכשה בפברואר השנה את LooPay שמפעילה שירות ארנק מובייל שיתחרה באפל pay. גם סנפצ'ט, השיקה בשנה שעברה שירות המאפשר למשתמש לשלוח כסף לחברים.

אבל לא רק בחו"ל מדובר בתחום שחווה עלייה מטאורית - גם הזירה הישראלית רותחת. בשנתיים האחרונות נכנסו לישראל שתי ענקיות בינלאומיות בתחום הפיננסים: סיטי וברקליס בתמיכת המדען הראשי.

הגידול המהיר הביא עמו גם דרישה לאנשים מוכשרים - יזמים, מפתחים ואנשי טכנולוגיה. אם בעבר נהוג היה לחשוב שתחום הפיננסים שמור רק לבנקאים, הרי שההפך הוא הנכון - חברות הפינטק מתחרות על עובדים ויזמים מול חברות תוכנה, מובייל, אינטרנט ועוד.

שירה בן-כהן, מצוות משאבי אנוש העוסקת, בין השאר, בפיתוח מקורות הגיוס במעבדת החדשנות של סיטי בישראל, מסבירה שמכיוון שתחום הפינטק הינו חדש יחסית, הוא פותח הזדמנויות תעסוקה אטרקטיביות לאנשים, מכל תחומי הטכנולוגיה: "הפינטק מגלם בתוכו כל טכנולוגיה שקשורה לממשק שבין האדם לבין הכסף שלו - אם זה דרך הארנק הדיגיטאלי, תשלומים, העברות כספים, חדרי מסחר והקשר היומיומי עם הבנק".

לדבריה, אין צורך בהכרח בהבנה בשוק ההון או תואר בכלכלה או הנדסה פיננסית. "דווקא הגיוון ברקע האקדמי והתעסוקתי של העובדים שלנו הוא שמביא לרעיונות מצויינים, מוצרים חדשים וגישה לבעיות טכנולוגיות ועסקיות מכיוונים שונים. צריך לזכור שלתחום הפינטק ממשק מאוד קרוב עם עולמות הדאטה, אבטחת מידע (סקיוריטי), מובייל ועוד".

לדבריה, עבור אנשים המעוניינים לעבוד בתחום, ישנן הזדמנויות תעסוקה לא רק בסטארט אפים, אלא פעמים רבות מדובר על גופים פיננסים גלובאליים, גדולים ויציבים, שמציעים תנאים שמתחרים בחברות הטכנולוגיות הגדולות. רוב התפקידים מאפשרים עבודה צמודה עם גורמים בחו"ל וחשיפה לפרויקטים בינלאומיים בהיקפים גדולים "בין אם מדובר בפיתוח אפליקציה לתשלום אוטומטי בתחבורה ציבורית או בטכנולוגיה למסחר בזמן אמת עבור חדרי העסקאות - בסופו של דבר הכל נכנס לאותה קטגוריה של טכנולוגיית פינטק. מכיוון שזהו תחום שמעורבים בו גופים פיננסיים ענקיים, גם בינלאומיים וגם מקומיים, החשיפה הבינלאומית היא גדולה".

- האם עובדי ההיי טק כבר התחילו לגלות את עולם הפינטק?

"בהחלט. אנחנו רואים יותר ויותר אנשים, שלא היה להם שום מגע עם העולם הפיננסי, מנתבים את הכישורים שלהם למקום הזה. יש הבוחרים לעבוד במרכזי מו"פ בתחום הפינטק שבהם יש מקום לחדשנות ויצירתיות מחד ומאידך יציבות כלכלית, ויש הבוחרים לעבוד בסטארט-אפ. במיוחד כשמדובר בגופים גדולים, לומדים המון על איך למעשה מתנהלות מערכות פיננסיות בינלאומיות. כשמדובר באפליקציות לצרכן הסופי, צריך להבין לעומק את הפרטים הכי קטנים בהתנהלות היומיומית של כל אחד מאיתנו עם העולם הפיננסי של משק הבית. בסך הכל, רמת ההתעייניות לתחום הולכת וגדלה".

בן כהן אומרת כי בשל צמיחת התחום בשנתיים האחרונות, עובדים שמבקשים למצוא את האתגר הבא יהנו מריבוי הזדמנויות להתפתחות הקריירה האישית בתחום.

"היות שהפינטק נהנה מתנופה, אני צופה שנראה יותר ויותר הזדמנויות בתחום. כבר היום אצלנו בסיטי למשל, למרות שאנחנו מרכז צעיר בן 4 שנים, יש רצון ויכולת לאפשר לאנשים לבנות את הקריירה שלהם, אנשים שהגיעו כאנשי פיתוח צמחו להיות מנהלי מוצר, ראשי צוותים, אנשים שעשו רילוקיישן לחו"ל ואנשים שמובילים את הפיתוח של מוצר שיזמו בעצמם. לאנשים שאוהבים לזהות הזדמנויות ולפתור בעיות זהו תחום עם הרבה פוטנציאל וסיפוק ברמה האישית".