הירידות בוול סטריט התמתנו בסיום המסחר; אופקו נחלשה

דוח התעסוקה לחודש יולי הצביע על תוספת של 215 אלף משרות - מעט מתחת לצפי שעמד על 223 אלף משרות ■ שיעור אבטלה נותר ללא שינוי - 5.3% ■ הנפט המשיך לרדת - נפל מתחת ל-44 דולר לחבית

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

יום המסחר בוול סטריט (ו') ננעל תוך ירידות קלות במדדים, לאחר התמתנות במגמה השלילית בשעה אחרונה של המסחר. זאת לאחר פרסום דוח התעסוקה לפני פתיחת המסחר. היה זה יום המסחר השביעי ברציפות של ירידה עבור מדד הדאו ג'ונס. הפעם האחרונה שהדאו ג'ונס ירד יותר מ-6 ימים ברציפות הייתה לפני 4 שנים - בחודש אוגוסט 2011. גם באירופה ננעל המסחר בירידות שערים.

דוח התעסוקה האמריקאי לחודש יולי פורסם כאמור היום והצביע על תוספת נמוכה במקצת מהצפי למשרות בשוק האמריקאי. בחודש שעבר נוספו 215 אלף משרות למשק האמריקאי ושיעור האבטלה נותר על 5.3%. התחזיות עמדו על תוספת של 223 אלף משרות חדשות ביולי, בדומה לכמות המשרות שנוספה בארה"ב בחודש יוני. שיעור האבטלה היה צפוי להישאר ללא שינוי, מה שקרה בפועל.

עד כה השנה, כמות המשרות החדשות בארה"ב גדלה בקצב של 208 אלף בחודש בממוצע. שיעור האבטלה כיום קרוב מאוד לטווח של 5-5.2% אותו ציינו בפדרל ריזרב ככזה המסמן תעסוקה מלאה.

בגזרת הסחורות הנפט ממשיך לאבד גובה וחוזה WTI ננעל בירידה של כ-1.7% ל-43.87 דולר לחבית.

מניות במוקד

טסלה המשיכה לאבד גובה על רקע אכזבת המשקיעים מהתחזית שפרסמה החברה שלשום. גם אופקו ממשיכה בנסיגה לאחר הצניחה אתמול בעקבות הגידול בהפסדי החברה ברבעון השני.

יצרנית השבבים Nvidia ריכזה עניין לאחר שדיווחה אמש על תוצאות כספיות אשר היכו את התחזיות המוקדמות.

ענקית הקופונים גרופון דיווחה על תוצאותיה לפני פתיחת המסחר, כמו גם ענקית השוקולד הרשי .

Mondelez הוסיפה לרכז עניין לאחר שקרן הגידור פרשינג של המיליארדר ביל אקמן הודיעה על רכישת נתח של כ-5.5 מיליארד דולר בבעלת מותגי קדבורי ואוריאו.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]