איך תבחרו את הסמארטפון המתאים לכם? Haystackz יעזור

המדריך המקוון Haystackz מספק לצרכנים המלצות איך לבחור סמארטפונים

רכישה של סמארטפון היא לא דבר פשוט עבור רוב הצרכנים אשר לא חיים את העולם הטכנולוגי. ברוב המקרים צרכן שרוצה לקנות סמארטפון ינסה לקבל המלצה מחבר קרוב, ובמקרים אחרים יסתמך על ביקורות מעיתונים, אתרים ובלוגי הטכנולוגיה ברשת.

סטארט-אפ ישראלי בשם Haystackz (משחק מילים של "ערמת שחת") מנסה להיות המדריך האולטימטיבי לרכישה של סמארטפונים.

מוצרי הטכנולוגיה הבידוריים הפכו בשנים האחרונות למוצר צריכה שמשדרגים בתדירות של שנים ספורות. טלוויזיה, סמארטפון, לפטופ, טאבלט, אוזניות וכדומה. היצרניות מצידן לא עושות חיים קלים ללקוחות הפוטנציאליים, ומוציאות שלל דגמים מדי שנה, חלקם כמעט זהים לזה לזה מבחינת נתוני החומרה, והלקוח רק יכול להתבלבל.

יתרה מכך, כאשר מבקשים לרכוש מוצר חדש, אין באמת יכולת להשוות בין שלל הדגמים ולהחליט איזה מהם הוא המתאים לצרכים של המשתמש ומי ייתן את התמורה הטובה ביותר למחיר.

"פיתוחים טכנולוגים של השנים האחרונות הרגילו אותנו להחליף את שיקול-דעתנו בטכנולוגיה", אומר טל דגן, ממייסדי אתר הייסטקס (haystackz.com). "התרגלנו לתת לווייז להחליט עבורנו מה הדרך הטובה ביותר להגיע מנקודה לנקודה, תוך הבנה שהמערכת יכולה לעשות זאת בצורה טובה יותר. בהתאם, הקמת הייסטקס מקורו בהבנה כי ההשוואה בין מוצרים מסוימים היא מורכבת מאד, ועדיף לבצע אותה באמצעים טכנולוגיים".

הסטארט-אפ הייסטקס הוקם בסוף 2014 על-ידי היזמים דגן ורן ויגדור, כאשר אתר האינטרנט החל לפעול לאחרונה בגרסה האנגלית שלו. " אנחנו מפתחים שירות הנותן מענה לשאלה שרבים מאיתנו שואלים את עצמנו בבואנו לרכוש מוצר כלשהו - איזה מותג ודגם כדאי לי לקנות?", אומר דגן. "בעוד שבארץ ובעולם קיימים שירותים רבים שעוזרים למצוא את המקום הזול ביותר לרכישת מוצר כלשהו, הרי שיש מעט שירותים שיודעים להמליץ על מוצר המתאים בדיוק לצרכים של הקונה. זהו בדיוק המקום אליו מכוונת הייסטקס".

הייסטקס פונה למשתמש הפשוט ביותר, באמצעות שאלות קצרות וקלות למענה, למשל, מה מספר הנעליים של המשתמש (בשביל לדעת את גודל המסך המתאים לכף-היד), מהו מותג הסמארטפון שבשירות המשתמש, מה היה הערך של הסמארטפון בתקופה אותה רכש (יוקרתי או בינוני במחיר), והאם הוא מרבה לטוס לחו"ל (המלצה לסמארטפון עם שני כרטיסי סים).

בסופו של התהליך המשתמש מקבל המלצה לסמארטפון המתאים לו. הטכנולוגיה אותה פיתחה הייסטקס מתרגמת את תשובותיו של הקונה לנתונים טכניים של מוצרים בשילוב חוות-דעת מומחים, וכך מאתרת את המוצר המתאים ביותר למשתמש.

בהייסטקס מתאמצים שלא לגרום למשתמש לענות על שאלות טכניות או להציב בפניו מפרטי חומרה, שכנראה הוא לא מבין את משמעותם. המטרה היא לענות רק על שאלות הקשורות לצורכי השימוש בסמארטפון.

לקוח ישראלי שירצה להשתמש באתר לא יתאכזב (בעתיד האתר יגויר לעברית). רוב הסמארטפונים נמכרים גם בארץ, וההפניה לאתרי רכישה כמו אמזון מתאימה לצרכנים שנוהגים לעבוד עם אתרי שליחויות. הפניה לאתרי רכישה היא גם המודל העסקי של הייסטקס.