הקנסות שניתן יהיה להטיל על דואר ישראל יוגדלו עד 500 אלף ש'

משרד התקשורת מפרסם מסמך הערות לציבור לפני תיקוני חקיקה בנושא הדואר ■ בין השינויים: הגדלה ניכרת של הקנסות ופתיחת השוק לתחרות כוללת מ-2016

כחלק מהרפורמה בחברת דואר ישראל הפיץ היום (א') משרד התקשורת שימוע שבו הוא מבקש להגדיל את הקנסות שיוכל להטיל על בעלי רישיון בנושא הדואר. בנוסף מבקש המשרד לקבוע פרק נפרד שיסדיר את כל פעולת הפיקוח על הדואר ועל בעלי היתרים.

בתזכיר שהפיץ להערות הציבור מבקש המשרד התייחסות לנושא התיקונים המוצעים בתחום הדואר על מנת להעניק סמכויות רחבות יותר באכיפה מצד המשרד.
נזכיר כי הרפורמה כללה שני סוגים של שינויים: השינוי הראשון הוא תיקונים שרשאי לקבוע שר התקשורת ברישיון של חברת הדואר, שינויים כמו שעות הפתיחה של הסניפים, שינוי בימי החלוקה ועוד. השינוי השני מחייב שינויי חקיקה. בגלל הבחירות שינויי החקיקה נדחו וכעת מוציא אותם המשרד לעיון הציבור.

התיקון החשוב הוא תיקון חוק הדואר כך שב- 2016 כל ענף הדואר נפתח לתחרות כולל דברי דואר במשקל של עד 500 גרם ועד מחיר של 5.40 שקלים. התיקון הנוסף הוא ברמת הקנסות שניתן יהיה להטיל על הדואר במידה והחברה לא תעמוד בכללים ובתנאי הרישיון. מסכומים של 27,000 שקל ו-27,500 שקל לסכום של 500 אלף שקל והסכום של 13,250 שקל, יוגדל לסכום של 250,000 שקל.

רפורמה נוספת מעניינת שמובאת לעיון הציבור היא לעניין שירותים חדשים. כדי לאפשר לחברה גמישות ניהולית מסוימת, שונה הנוהל של שירותים נוספים כך שאם עד היום עד שהחברה לא קבלה אישור מפורש לספק שירות אסור היה לה לספק, הרי שבמתכונת החדשה יצר המשרד ברירת מחדל לפיה החברה פונה למשרד כדי לקבל שירות חדש ואם תוך פרק זמן שאין התנגדות מצד השרים מותר לחברה לספק את השירות.