גמלאים רותחים על השרה גילה גמליאל - ויש לה מענה

שני ססטוסים שפורסמו בפייסבוק זכו לתהודה רבה: גולשים תוקפים את גמליאל בשם סיום לכאורה של היוזמה בה נהנו אזרחים ותיקים מכרטיס כניסה לקולנוע ב-10 שקלים בימי שלישי ■ במשרדה מבהירים: היוזמה תחזור עם שיפורים אחרי החגים

גילה גמליאל / צלם: איל יצהר
גילה גמליאל / צלם: איל יצהר

גמלאים זועמים בפייסבוק של השרה גילה גמליאל בשל סיום לכאורה של יוזמת "שלישי בשלייקס", במסגרתה נהנו אזרחים ותיקים מרכישת כרטיס לקולנוע ב-10 שקלים בלבד בימי שלישי. גולשים העלו סטטוסים זועמים לפייסבוק נגד גמליאל, אלא שבמשרדה מבהירים: התקציב נגמר באופן זמני אך בקרוב היוזמה תחזור - עם שיפורים.

באחד הסטטוסים שזכה לתהודה בפייסבוק נכתב: "שימו לב מה הדבר הראשון המשמעותי שעשתה השרה גמליאל בתוקף אחריותה על גמלאים: השרה ביטלה את 10 השקלים הנחה שניתנה להם בקולנוע בימי שלישי. בואו נריע לשרה גמליאל על ההחלטה הנועזת שתעצור את הפצצה האיראנית; תוציא את ישראל מהבוץ הפלסטיני ותוזיל את יוקר המחייה ומחירי הדיור יצנחו מתחת לקו האדום של הכינרת. ובנימה רצינית, כי בכל זאת זה אולי 10 שקלים, אבל בשביל הגמלאים זה הרבה יותר: 10 השקלים הללו נתנו מוטיבציה לנו, האזרחים ותיקים, לצאת מן הבית וללכת לקולנוע להצגת צהריים בימי שלישי, לשבת ביחד (או לבד) בקולנוע ולזכות ברגע אסקפיסטי מתלאות החיים. לקחת את זה, לבטל את ההטבה הזאת (פרי יוזמתו הברוכה של אורי אורבך ז״ל) זה מעשה מביש, חסר מחשבה וחסר וחסר נשמה. אנא שתפו ונגיד תודה גדולה לשרה".

למעשה, מפעילי דף הפייסבוק "שלישי בשלייקס" מיהרו להגיב לפוסט הזה וכתבו: "ההטבה שהייתה בשנה החולפת ובה אזרחים ותיקים יכלו לרכוש כרטיס לסרט בקולנוע בעשרה שקלים בימי שלישי מסתיימת.
אנחנו יוצאים לחשיבה משותפת ומרעננת ונחזור בקרוב עם הטבות אחרות. אנחנו שמחים על כך שמאות אלפי אזרחים ותיקים נהנו מהטבה זו ובטוחים שעוד רבים ימשיכו ליהנות מההטבות החדשות שנפרסם בהמשך. יהיה שווה לעקוב".

גולשת אחרת כתבה: "אז מה גילה? קברת את המשרד לאזרחים ותיקים, גם לקחת לנו האזרחים הותיקים את הסוכריה שנתן לנו השר הבלתי נשכח אורי אורבך יהי זכרו ברוך. חוסל שלישי בשלייקס. כמו גנבים באישון לילה. וזה יציל את התקציב של המשרד שנעלם. 830,000 אזרחים ותיקים רואים בכך יריקה בפניהם הזקנים. מה עוד אפשר לקחת לנו?".

אולם כאמור, מדובר בסיום זמני של התוכנית משיקולי תקציב והיא אמורה לשוב בתקופה הקרובה. גמליאל מסרה בתגובה: "פרויקט 'שלישי בשלייקס' יצא לפגרת קיץ קצרה ויחזור במתכונתו החדשה והרעננה מיד לאחר החגים".