עיריית פתח-תקווה השמידה בשר פג תוקף ברשת רמי לוי

לוי בתגובה: "מדובר בסחורה שהייתה במחסן ולא הייתה מגיעה למדף; הספרה 3 על הקרטונים הייתה מטושטשת ודמתה לספרה 8"

סניף של רמי לוי / צילום: איל יצהר
סניף של רמי לוי / צילום: איל יצהר

השירות הווטרינרי של עיריית פתח-תקווה השמיד בשר פג תוקף בסניף רמי לוי שיווק השקמה הפועל ברחוב הסיבים בעיר.

במסגרת ביקורת של הווטרינר העירוני בסניף רמי לוי ברחוב הסיבים בעיר, נמצאו 79 ק"ג בשר קפוא שפג תוקפו, וניתנה הוראה מיידית להשמדת הבשר. עוד נמצאו בביקורת 20 ק"ג נוספים של בשר מאותו הסוג במצב הפשרה ובטמפרטורה של מינוס 2 מעלות בלבד. גם בשר זה הושמד. הביקורת בסניף רמי לוי נערכה בסוף חודש יולי האחרון.

עיריית פתח-תקווה אישרה ל"גלובס" את הפרטים ומסרה כי הממצאים עלו במסגרת ביקורת של השירות הווטרינרי של העירייה שנערכה בתאריך 28 ליולי 2015, וכי הבשר הושמד.

החרמת בשר ברמי לוי / צילום פרטי
 החרמת בשר ברמי לוי / צילום פרטי

רמי לוי מסר בתגובה: "מדובר על 3 קרטונים בסך כולל של 24 ק"ג שהיו במקפיא במחסנים ולא במקררי המכירה בחנות. הסחורה האמורה לא הייתה על המדפים בסניף. הספרה 3 שהייתה על הקרטונים נראתה מטושטשת ודמתה לספרה 8.

"לכל העובדים יש הנחיה ברורה כאשר הם פותחים קרטונים מהמחסן ושמים את המוצרים על המדפים, לבדוק את התוקף של המוצרים, כך שהמוצרים האלה לא היו עולים על המדף. אם המוצרים הללו היו על המדף, אני מבין שיש פה עניין, אבל מדובר על סחורה שהייתה במחסן ולא הייתה מגיעה למדף ממילא.

"אני מוכר מאות אלפי טונות של סחורה, למה שנמכור פג תוקף? ממילא בשר קפוא שפג תוקפו חוזר לספק, כך שאין פה שום אינטרס למכור משהו שפג תוקף. חשוב לזכור שהרי תוקף המוצרים גלוי לצרכן על גבי המוצרים (בשונה מבשר טרי), כך שאין שום סיבה שנשים על המדף משהו שלא בתוקף, משהו שהצרכן ממילא לא יקנה. עושים פה סיפור ממשהו שאין בו שום תוכן".