הטכניון משיק קורס שילמד יזמים איך לגייס כסף ממשקיעים

הקורס החדש יושק בשיתוף עם פירמת ראיית החשבון BDO זיו האפט וייערך בקמפוס הטכניון במתחם שרונה ■ עלות הקורס עומדת על 4,500 שקל

טכניון שרונה / צילום: עודד ארזי
טכניון שרונה / צילום: עודד ארזי

תעשיית הסטארט-אפים הישראלית רוויה באנשים שרוצים לעזור ולהיעזר. מצד אחד נמצאים יזמים צעירים ומתחילים שרעבים לכל פיסת מידע שתסייע להם לקדם את הרעיון והעסק שלהם. מצד שני יזמים מנוסים, משקיעים ושאר אנשי מפתח באקו סיסטם המקומי ששמחים לחלוק מהידע שלהם. כך, יכולים יזמים מתחילים לרכוש ידע דרך פלטפורמות שונות - מהרצאות ומפגשי meetup, דרך השתתפות באקסלרטורים או עבודה מתוך מתחמי עבודה משותפים. אחד הנושאים המדוברים ביותר שם הוא איך לגייס כסף ממשקיעים - נושא חשוב ובסיסי למדי עבור כל סטארט-אפ שרוצה להצליח.

ולמרות זאת, בטכניון ראו לנכון להשיק קורס ייחודי שזו המטרה העיקרית שלו. בשיתוף עם פירמת ראיית החשבון BDO זיו האפט, משיק המוסד האקדמי קורס בן שבעה מפגשים, שמטרתו ללמד יזמים צעירים איך להביא את הרעיון שלהם לכדי מימון.

הקורס החדש ייערך בקמפוס הטכניון במתחם שרונה בתל אביב החל מנובמבר הקרוב ומי שיעמוד בראשו הוא ד"ר יובל אבני, לשעבר שותף ומשקיע בקרן גיזה; מנכ"ל חברת Beta O2, שפיתחה לבלב מלאכותי ורופא מנתח שהוא בוגר הטכניון. לצידו של אבני ירצו במהלך הקורס שמות מוכרים כמו האנג'ל גיגי לוי, יזהר שי מקיינן פרטנרס ישראל, מרב הר-נוי, מייסדת ומנכ"לית קרן ההשקעות Moneta Seeds ויניב כהן, שותף וראש אשכול טכנולוגיה וגלובל ב-BDO זיו האפט.

לדברי אבני, מטרות התכנית הן להקנות כלים פרקטיים לסטארט-אפים כדי לגייס כסף, הקניית ידע פיננסי ומשפטי למטרת גיוס כספים ועוד. באשר לשאלה מדוע יש צורך בקורס בעל אופי אקדמי ובאורך של שבעה מפגשים, כשהנושא נידון רבות באירועים שונים בתעשיית הסטארט-אפים המקומית, הסביר אבני כי "מה שקיים במקומות אחרים זו הרצאה אחת של שעה-שעה וחצי, של מישהו שמגיע עם אינטרס כלשהו. למשל, איש הון סיכון שבסוף אומר לסטארט-אפים שאם הם רוצים לגייס, שיידעו איך לפנות אליו. כאן אנחנו מביאים משהו שהוא לא גנרי ולא בעל אינטרס". אבני הוסיף והסביר כי עלות הקורס עומדת על כ-4,500 שקל ומיועדת "למי שמתכוון להקדיש את הזמן והכסף כדי להקשיב וללמוד".