ארגון ה-BDS ניסה לסכל יוזמה ישראלית בפריז - ללא הצלחה

חברת מועצה בעיריית פריז, שנתמכת ע"י ארגון פרו-פלסטיני, טענה כי המהלך הוא מסע יחסי ציבור חיובי לישראל, אחרי "הטבח שביצע צה"ל בעזה" ■ האירוע יתקיים כמתוכנן

חוף תל אביב בפריז / מתוך: הפייסבוק של איתן שוורץ
חוף תל אביב בפריז / מתוך: הפייסבוק של איתן שוורץ

ארגון ה-BDS, שמוביל קמפיין חרם על ישראל וקורא למשיכת השקעות וסנקציות, ניסה פעם נוספת למנוע יוזמה ישראלית - והפעם בפריז, צרפת.

ביום חמישי הקרוב מתוכננת חנוכת חוף ים מלאכותי בפריז, כנהוג מדי קיץ בעיר, והפעם ימותג אחד החופים כ"חוף תל-אביב על הסיין". ליוזמה התנגדה חברת מועצה בעיריית פריז, שטענה בראיון בתחנת רדיו מקומית כי המהלך הוא מסע יחסי ציבור חיובי לישראל, בקושי שנה אחרי "הטבח שביצע צה"ל בעזה", כדבריה.

חברת המועצה, דניאלה סימונה, שנתמכת על-ידי ארגון פרו-פלסטיני, קראה לביטול האירוע, ועצומה שקוראת לביטול קיבלה עד עתה 15 אלף חתימות. עיריית פריז מבטיחה שהאירוע יתקיים במועדו כמתוכנן, אבל אף אחד לא יודע מה יחכה למגיעים למקום באותו יום.

איתן שוורץ, היועץ לראש עיריית תל-אביב רון חולדאי לענייני חוץ, העלה בפייסבוק את הקריאה להרים תמיכה ישראלית מהצד השני:

"אז אם חשבנו שאירוע החוף התל-אביבי שמתוכנן להתקיים בפריז ביום חמישי יעבור בשקט - הרי שלשונאי ישראל היו תוכניות אחרות", כתב שוורץ. "מדובר בשיתוף-פעולה מקסים עם עיריית פריז ליצירת הפנינג חינם באוויר הפתוח למיצוב תל-אביב כיעד מגניב וצעיר. הדבר לא מצא חן בעיני עוכרינו בצרפת, שהציפו את הרשתות החברתיות בקריאות לעיריית פריז לבטל את הארוע. ראשת העיר אן הידאלגו - ידידת אמת של ישראל וגם פוליטיקאית אמיצה מאוד - סירבה להיכנע לקיצוניים. הארוע יתקיים, כמתוכנן, ביום חמישי הקרוב. למגינת ליבם של כל המתנגדים.

"בתווך נמצאים, כמו יותר מדי פעמים בשנים האחרונות, יהודי צרפת. הם אלו שסופגים יום יום נאצות ואיומים, ועומדים בחזית ההגנה על ישראל וקידום דמותה בעולם. כמה מהם הקימו עמוד פייסבוק לתמיכה בארוע וכהצהרת תמיכה בקיומו, ובעיקר תמיכה בישראל - www.facebook.com/telavivsurseine