המלחמה נמשכת: 28 אתלטים הושעו בעקבות בדיקות סמים מ-2005 ו-2007

התאחדות האתלטיקה העולמית (IAAF) החליטה לבחון מחדש דגימות שנלקחו מאתלטים שהתחרות באליפות העולם בהלסינקי ואוסקה לפני כעשור

בדיקות סמים במעבדה בלוזאן / צילום: רויטרס
בדיקות סמים במעבדה בלוזאן / צילום: רויטרס

למעלה משבוע אחרי החשיפה של "הסאנדיי טיימס" וערוץ ARD הגרמני על חשדות לשימוש מאסיבי בסמים באתלטיקה בעשור האחרון, התאחדות האתלטיקה העולמית (IAAF) הודיעה על השעיה וסנקציות שנפתחו ללא פחות מ-28 אתלטים בשל חשדות לשימוש בחומרים אסורים.

בהתאחדות האתלטיקה העולמית הודיעו כי מדובר באתלטים שהתחרו באליפות העולם ב-2005 (הלסינקי) ו-2007 (אוסקה). מדובר בבדיקות שתן חוזרות שנשמרו ולאחרונה נבחנו מחדש. הדבר התאפשר הודות להחלטה שהתקבלה להעלות ל-10 שנים (במקום שמונה) את זמן השמירה של דגימות לפני השמדתן.

רוב האתלטים מתוך ה-28 שנמצאו "חיוביים" הם כאלו שכבר פרשו מפעילות, אחדים מהם הם כאלו שכבר ננקטו נגדם סנקציות. בכל מקרה, כל 28 האתלטים המדוברים, ששמותיהם עדיין לא הותרו לחשיפה, לא יתחרו באליפות העולם באתלטיקה שתיפתח ב-22 בחודש בבייג'ין.

כזכור, בתחילת החודש התפרסם תחקיר משותף של "הסאנדיי טיימס" ו-ARD ובו הוצגו ממצאים לפיהם כשליש מהאתלטים שזכו במדליות בענפי הסבולת באליפויות עולם באתלטיקה ובמשחקים האולימפיים בין השנים 2001-2012, הם כאלו שבדיקות הדם שלהם מעידים על חשד לשימוש בסמים. אותו תחקיר נשען על 12,359 בדיקות דם שנערכו ל-5,000 אתלטים. בבחינת הדגימות על-ידי מומחים נמצאו 1,400 בדיקות "חשודות".