פריגו על הצעד של מיילן: "נוגד את האינטרסים של בעלי המניות"

מיילן הודיעה היום כי היא תסתפק בהשגת שליטה על פריגו ולא תרכוש את מלוא הבעלות על החברה, אולם יו"ר ומנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא, אומר כי מדובר בצעד גרוע

חברת התרופות פריגו מגיבה הערב (ה') להודעתה של מיילן מהיום, לפיה היא מורידה את הרף הנדרש לאישור עסקת פריגו, מ-80% ל-50% - כלומר, ייתכן שמיילן תסתפק בהשגת שליטה על פריגו ולא תרכוש את מלוא הבעלות על החברה.

יו"ר ומנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא, אמר כי "מיילן כבר הציעה הצעה שתדלל את בעלי המניות ומעריכה את פריגו בחסר משמעותי. ההודעה שלה מהיום הופכת את זה לגרוע אף יותר. טקטיקת ההפחדה הזאת היא ניסיון לכפות על בעלי המניות של פריגו עסקה הרסנית. אנחנו לא מאמינים שבעלי המניות של פריגו ייענו להצעת רכש בכל רף שיידרש, ובטוחים שאין דרך הגיונית להשלמת רכישה של מלוא הבעלות על פריגו".

לדברי פאפא, הצעד הוא "סימן לייאוש שיהיו לו השפעות שליליות על בעלי המניות, בעלי החוב, הלקוחות והעובדים, הן של פריגו והן של מיילן". פאפא מזכיר שלפי החוק האירי, מבנה של שליטה (בניגוד לבעלות מלאה) לא מאפשר מימוש של סינרגיות ומייצר סיכון הנוגע לחוב של שתי החברות. "הצעד הפזיז הזה הוא בניגוד לאינטרס של בעלי המניות של פריגו ושל מיילן", סבור פאפא. "זאת עוד דוגמה להתעלמות של הנהלת מיילן מחובתה לייצג את האינטרסים של בעלי המניות".

מיילן מנסה להשתלט על פריגו בעסקה של כ-30 מיליארד דולר, אך דירקטוריון פריגו כבר דחה שלוש הצעות של מיילן. בסוף החודש תתכנס אסיפת בעלי המניות של מיילן לאישור העסקה, ואם היא תאושר, מיילן תוכל להציע הצעת רכש רשמית לבעלי המניות של פריגו. היום הודיעה מיילן שהרף הנדרש להיענות יורד מ-80% ל-50%, כלומר, היא תוכל להסתפק בהיענות של 50% מבעלי המניות של פריגו וכך להגיע למעמד של בעלת שליטה בחברה, ולא לרכוש את כולה.