חברת הייעוץ למוסדיים ISS ממליצה להתנגד לעסקת מיילן-פריגו

יו"ר ומנכ"ל פריגו ג'וזף פאפא: "המלצת ISS תואמת לדעתנו שלפיה הצעת מיילן מהווה השמדת ערך, ושבעלי המניות של שתי החברות לא צריכים לתמוך בה"

שבועיים לפני אסיפת בעלי המניות של מיילן לאישור עסקת פריגו, מיילן נתקלת במכשול מצד חברת הייעוץ הגדולה למשקיעים המוסדיים מארה"ב - ISS. החברה ממליצה לבעלי המניות של מיילן להתנגד לעסקה, בניגוד להמלצת חברה אחרת, גלאס לואיס, שהמליצה לאחרונה לתמוך בעסקה.

מיילן מבקשת להשתלט על פריגו בעסקה של כ-30 מיליארד דולר, אולם דירקטוריון פריגו מתנגד לכך בנחרצות. מיילן נדרשת לקבל את אישור בעלי המניות של עצמה לעסקה (ברוב רגיל של 50%), ולאחר מכן תוכל להגיש הצעת רכש רשמית לבעלי המניות של פריגו, שם היא זקוקה להיענות של 50% מבעלי המניות של פריגו לצורך שליטה בחברה, או 80% להשגת בעלות עליה.

ב-ISS, שהיא חברת הייעוץ הבולטת בארה"ב, כותבים כי "לאור העובדה כי ההצעה תייצר דילול משמעותי ואין בה כמעט מינוף להשגת התוצאה האופטימלית", וכן "בשל האי-ודאות הרבה בנוגע לתהליך ולזמן הארוך לפני שהעסקה תוסיף לרווח" - תמיכה בהצעה איננה מוצדקת.

ב-ISS מוסיפים ניתוח של העסקה ומציינים שהתעשייה הגנרית עוברת קונסולידציה לצורך השגת יתרונות לגודל, בניסיון להתמודד עם התחרות מצד יצרניות הודיות (ובעתיד גם סיניות).

לדעת כלכלני החברה, נראה שלעסקה יש היגיון אסטרטגי עבור מיילן. "אסטרטגית, שילוב בין החברות נראה הגיוני - עד שלוקחים בחשבון את האי-ודאות בנוגע למחיר שישולם בסופו של דבר, את התוספת לרווח ואת הדילול, את הסיכונים הכרוכים בביצועים וכדומה", נכתב שם.

להערכתם, סינרגיות בהיקף 800 מיליון דולר כפי שמעריכה מיילן הן התרחיש הטוב ביותר, וגם הן יגיעו רק אחרי ארבע שנים. בתגובה להמלצה, אמר יו"ר ומנכ"ל פריגו ג'וזף פאפא כי "המלצת ISS תואמת לדעתנו שלפיה הצעת מיילן מהווה השמדת ערך, ושבעלי המניות של שתי החברות לא צריכים לתמוך בה".

לדבריו, "העסקה חושפת את בעלי המניות לדילול, סיכון מוגבר ויעד סינרגיות שמוטל בספק. אנחנו לא מאמינים שבעלי המניות של פריגו ייענו להצעת הרכש, והמלצת ISS מחזקת את דעתנו בנושא".

מנגד, יו"ר מיילן, רוברט קורי, אמר כי "הדוח של ISS מכיר בהיגיון התעשייתי ובאסטרטגיה העסקית שבשילוב מיילן ופריגו, אך הוא טועה, או מעריך בחסר וללא בסיס הרבה מהאספקטים בעסקה. בפרט, ב-ISS לא מבינים את הפוטנציאל בטווח הבינוני והארוך של יצירת הערך לבעלי המניות".