40 מהגרים נחנקו למוות בתא מטען של ספינה בדרך לאיטליה

האירוע הקטלני אירע 21 קילומטרים מחופי לוב, בדרכם של המהגרים לאירופה ■ הצי האיטלקי, שהוביל את פעולות החילוץ, אישר את מותם וחילץ את מאות המהגרים הנוספים ששהו על הספינה

מהגרים מאפריקה שנאספו בלב ים על ידי הצי היטלקי/ צילום: רויטרס
מהגרים מאפריקה שנאספו בלב ים על ידי הצי היטלקי/ צילום: רויטרס

לפחות 40 מהגרים אפריקנים נחנקו היום (שבת) למוות בתא מטען של ספינה שהייתה בדרכה מלוב לאיטליה - כך דיווחה סוכנות הידיעות האיטלקית ANSA. לפי הדיווח, המקרה אירע זמן קצר לאחר שיצאה הספינה מחופי לוב. ככל הנראה, המהגרים נחנקו משאיפת אדי דלק.

הצי האיטלקי, שהוביל את פעולות החילוץ, אישר את מותם של המהגרים. מפקד ספינת הצי האיטלקית, מסימו טוצי, אמר כי אנשיו נכנסו לתא המטען ומצאו את המתים מוטלים בתוך תערובת של מים, דלק וצואת אדם. מאות מהגרים נוספים ששהו על הספינה - כ-400 בני אדם, בהם נשים וילדים - חולצו.

200 עדיין נעדרים

כ-200 מהגרים שספינתם טבעה בשבוע שעבר בים התיכון עדיין מוגדרים נעדרים וככל שחולף הזמן התקווה לחלצם בחיים הולכת וקטנה. כלי שיט מהצי האיטלקי והאירי כמו גם מהארגון רופאים ללא גבולות, הצליחו להציל 400 פליטים ומבקשי מקלט שהיו על הספינה ששקעה, אולם הם משו 25 גופות מהמים.

"אנחנו עדים לרצח עם שנגרם בשל האנוכיות האירופית", תקף ראש עיריית פלרמו לאולוקה אורלנדו את בריסל לאחר שספינה של הצי האירי עגנה בנמל העיר ועליה 370 מהגרים ששרדו את האירוע.

אורלנדו, שאמר את הדברים בריאיון לטלוויזיה האיטלקית, קרא למנהיגי אירופה לעשות יותר כדי למנוע תאונות מסוג זה ולאפשר ליותר פליטים שנמלטים מאזורי קרבות לקבל מקלט מדיני.

2,000 נהרגו מתחילת השנה

הטביעה מגיעה גם על רקע דוח חדש בנושא, שפרסם בשבוע שעבר ארגון ההגירה הבינלאומי. לפי הדוח, יותר מ-2,000 מהגרים נהרגו מתחילת השנה במהלך ניסיונם להגיע ממדינות המזרח התיכון ואפריקה לאירופה דרך הים התיכון.

"לרוע המזל, הגענו לציון דרך של יותר מ-2,000 מתים מקרב המהגרים והפליטים", אמר דובר הארגון, איטאי וירי. לפי הארגון, כ-188 אלף אנשים חולצו עד כה במהלך ניסיונם לחצות את הים התיכון, רובם המוחלט הגיע לאיטליה וליוון.

כמו כן, בשבוע שעבר דווח כי הנציבות האירופית תקצה 2.4 מיליארד אירו לסיוע במשבר ההגירה באירופה. הסיוע ייפרש על פני שש שנים, ומרבית הכסף יועבר ליוון ולאיטליה, שהתקשו להתמודד עם הזרם הבלתי פוסק של המהגרים לשטחן.

מדוח של סוכנות האו"ם לפליטים שפורסם בחודש שעבר, 137 אלף מהגרים, רובם מאסיה ומאפריקה, חצו את הים התיכון לאירופה במחצית הראשונה של 2015. מדובר בעלייה של 83% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.