מלחמת ההתשה בין המינהלת להתאחדות באנגליה

יותר משני שליש מהשחקנים שפתחו בהרכבים של הקבוצות בליגה האנגלית הבכירה במחזור הפתיחה - זרים; ההתאחדות ממשיכה לפעול למען החמרת מגבלת הזרים

צ'לסי, פרמיירליג / צלם: רויטרס
צ'לסי, פרמיירליג / צלם: רויטרס

הקרב הזה מתנהל כבר חודשים ארוכים, ויש לו שני ניצים: מצד אחד - ריצ'ארד סקאדמור, מנכ"ל מינהלת הפרמיירליג, האחראי על ליגת הכדורגל הפופולרית והמצליחה בעולם; מהצד השני - גרג דייק, יו"ר ההתאחדות האנגלית - שמנהל את הנבחרת המקומית ומאוכזב מכישלונותיה החוזרים והנשנים. דייק טוען במשך תקופה ממושכת כי הבעיה המקצועית של נבחרת אנגליה היא הגלובליזציה של הפרמיירליג וכמות הזרים המאסיבית המשחקת אצלה, ומונעת מהכישרונות המקומיים את ההזדמנות לצבור דקות ולהתפתח.

ה"מייל און סאנדיי" פרסם הבוקר (א') כי במחזור הפתיחה של הפרמיירליג בשבוע שעבר פתחו בהרכבים של 20 הקבוצות רק 33.2% אנגלים, ירידה של 1.8% לעומת מחזור הפתיחה של 2014/15. במשחקים שנערכו אתמול במסגרת המחזור השני - צנחה הכמות ל-27% אנגלים, 36 שחקנים מתוך 132 שפתחו בהרכבים.

דייק פועל לאחרונה להגדלת מינימום רישום השחקנים ה"מקומיים" בסגלי הקבוצות (המוגדרים ככאלו שגדלו במחלקות הנוער של קבוצה אנגלית כלשהי) משמונה, כפי שנהוג כיום - אל 12 (מתוך 25 שחקנים בסך הכל לקבוצה), במהלך הדרגתי שיימשך ארבע שנים, אך סקאדמור מתנגד לכך נחרצות: "הפרמיירליג היא התחרות שלנו, וההתאחדות לא יכולה לכפות עלינו שינויים. אם היא רוצה לעשות מגבלת זרים - היא יכולה לעשות את זה בגביע האנגלי, זה מפעל שלה". סקאדמור פסל אפשרות שהועלתה בימים האחרונים לפיה ההתאחדות יכולה לכפות את השינוי הזה על הפרמיירליג.

בחודש שעבר אמר סקאדמור ל"טיימס" כי "בסופו של יום, המטרה שלי היא להעמיד את ההצגה הכי טובה שיש, ושהמועדונים שלנו יוכלו למשוך לכאן את הכישרונות הכי גדולים בכדורגל העולמי. אין שום דבר שיכול לעצור את המועדונים מלקנות שחקנים זרים". סקאדמור אף הוסיף באותו ראיון כי "הפרמיירליג היא השעיר לעזאזל הכי נוח לכישלונות של הנבחרות שלנו".