עוד מסחטת כספים: מצלמות בנת"צ באיילון - 750 שקל קנס

מחר בלילה יוצבו מצלמות בנתיבי התחבורה הציבורית באיילון, בקטע שבין מחלף חולות ועד מחלף חולון, שיאכפו נסיעה לא מורשית בנתיב - אך לא יאכפו מהירות

נתיבי איילון / צילום: מירב מורן
נתיבי איילון / צילום: מירב מורן

נהגים, היזהרו: ממחר בלילה (ב') יוצבו מצלמות אכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית באיילון, בקטע שבין מחלף חולות ועד מחלף חולון. משרד התחבורה מסר כי המצלמות לא יאכפו מהירות, אלא רק נסיעה בנתיבי תח"צ.

זאת, במסגרת תכנית משרד התחבורה לאכוף את האיסור על נסיעת כלי רכב פרטיים בנתיבי התחבורה הציבוריים, לקראת התקדמות העבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש דן.

עם זאת, יצוין כי המשרד לביטחון פנים מסר ל"גלובס" לפני מספר שבועות כי מצלמות הנת"צ החדשות יותאמו גם לאכיפת מהירות בשעות שבהן מותרת נסיעה לתחבורה פרטית בנת"צ.

עמדות המצלמה יוצבו בנתיב התחבורה הציבורית (נת"צ), לאורך כעשרה קילומטרים. העמדות הראשונות יוצבו על גשרים שמעל הכביש. המצלמות יחוברו למרכז שליטה ובקרה של המשטרה, שיפענח את הצילומים וישלח מיידית דוח לכל נהג רכב לא מורשה שיסע בנת"צ.

על פי הנהלים, חל איסור על כלי רכב פרטיים, לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית שבנתיבי איילון, בקטע שבין מחלף חולות למחלף חולון, בין השעות 06:30 עד 10:00 בבוקר. בשעות אלה, תתאפשר נסיעה לאוטובוסים (כולל אוטובוס זעיר פרטי) ולמוניות בלבד.

יצוין כי הקנס על נסיעה בנת"צ בשעות שבהן מותרת התנועה לתחבורה ציבורית עומד כיום על 250 שקל, אולם על-פי תיקון שמעביר כיום משרד התחבורה בוועדת הכלכלה, יועלה ככל הנראה הקנס ל-750 שקל. כמו כן, פועל המשרד לאפשר לעיריות שבתחומן מוצבות המצלמות לגבות ישירות את הקנסות לקופתן.