אין יותר מתאים מדני דנון

אנחנו לא רוצים שתי מדינות לשני עמים, אלא מדינה מהים אל הירדן, ומי ידרוש זאת טוב יותר ממנו?

דני דנון / צילום: דפי הירשפלד שלם
דני דנון / צילום: דפי הירשפלד שלם

ראש הממשלה אמר: "אני משוכנע שדני דנון ייאבק בכל כוחו בזירה הבינלאומית להציג את האמת". ומה היא האמת הזאת? אנחנו לא רוצים שתי מדינות לשני עמים, אנחנו רוצים מדינה אחת כי אלוהים הבטיח לנו, ואלוהים ידוע כמי שמקיים את ההבטחות שלו. ואת היבוסים והאשורים וכל העמים הכופרים הללו צריך לגרש מפה. אנחנו מוכנים לוותר על מדינה מהפרת אל החידקל, אבל אנחנו רוצים מדינה מן הים אל הירדן. זה מה שאנחנו רוצים וזה מה שמגיע לנו, ומה שמגיע יש לדרוש במפגיע. ומי יעשה זאת טוב יותר מדני דנון?

דרך חדשה

אנחנו, מדינת ישראל, יוצאים לדרך חדשה. הגיע הזמן להפסיק לבלבל את המוח ולהצטדק ולהסביר למה כן מתנחלים, ולמה לא, ואיך ומתי. אנחנו רוצים להתנחל לא רק בגושי התיישבות, אלא בכל מקום שאלוהים, ישתבח שמו, הבטיח לנו. ואנחנו רוצים לעקור עצי זית אם מתחשק לנו; ואנחנו רוצים לבנות כמה שיותר התנחלויות, ולהרוס כמה שיותר כפרים. לא חייבים הסבר לאף אחד, חוץ מהקדוש ברוך הוא שהוא, כידוע, בעדנו.

מפסיקים לבלבל

שנים אנחנו מנסים לתחמן את העולם ולבלבל אותו, בעד שתי מדינות אבל לא לגמרי, אזרחות לערבים, אבל סוג ב'. הגיע הזמן לעמוד מול העולם ולהגיד לו את האמת: הארץ היא שלנו, אנחנו בעד לגרש מפה את הערבים כי הנוכחות שלהם מציקה לנו. מעכשיו אנחנו רוצים להציג בעולם את המדיניות האמיתית שלנו - ומי יכול לעשות את זה יותר טוב מדני דנון?

הראיון הביזארי של גלנט

הראיון עם יואב גלנט (יום ו', חדשות ערוץ 2) היה חשוב. לא בגלל שאפשר ללמוד משהו חדש על אשכנזי, אלא בגלל מה שאפשר ללמוד ממנו על גלנט. והתוצאה לא נעימה, דוחה אפילו. היא מסבירה את ההתנהלות של האיש בפרשת הקרקעות בביתו במושב עמיקם. אפשר להבין טוב יותר את דו"ח המבקר על גלנט עם חשדות לתצהיר שקרי, שזו עבירה פלילית, פלישה לקרקעות לא לו, הניסיון לטייח, ולבסוף בשורה התחתונה, מצא המבקר לנכון להמליץ שהאיש לא ימונה לרמטכ"ל. ראוי לשאול, במיוחד לאחר הראיון, אם האיש הזה ראוי להיות שר בממשלה.

דני קושמרו, עיתונאות במיטבה

דני קושמרו, בראיון עם גלנט, נתן שיעור בניהול ראיון. לרוב, הראיונות מתנהלים ומנוהלים על מי מנוחות, המרואיינים מורשים לומר את כל העולה על רוחם, כולל כזבים - והמראייניים עוברים הלאה. קושמרו בא מוכן. לא עשה לגלנט שום הנחות, ידע לתקל אתו בשאלות עובדתיות ומבוססות. התוצאה היתה ראיון מרתק ומחכים.