קריסת מגה גרמה לירידת ערך של 65 מיליון שקל בנכסי רבוע נדל"ן

סיכמה את הרבעון בהפסד של 24 מיליון שקל ■ נקודת האור: הסכמים למכירת דירות בפרויקט השוק הסיטונאי

סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר
סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר

קריסתה של רשת הקמעונאות מגה מקבוצת אלון רבוע כחול באה לידי ביטוי בעוצמה בדוחות החברה-האחות רבוע כחול נדל"ן , שסיכמה את הרבעון השני של השנה בהפסד של 24 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 37 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בסיכום מחצית השנה, רווחיה של רבוע כחול צנחו ב-75% ל-17 מיליון שקל. בסיכום תקופות אלה, רבוע נדל"ן ספגה ירידת ערך של כ-65 מיליון שקל בנכסיה, המיוחסת בעיקרה להסדר הנושים של מגה והודעת הרשת על יציאה מסניפים.

ברבוע נדל"ן מסבירים כי סך ירידת הערך שנזקפה לנכסים המושכרים למגה, "נובעת בעיקר מהגדלת שיעור הריבית להיוון בתקופת ההסכם בשיעור של 1.5%", וכן בעקבות "עדכון אפשרי בתזרימי המזומנים שמקורם בנכסים, שחברת מגה קמעונאות עשויה לבקש להשתחרר מהסכמי השכירות בגינם". במחצית השנה, הכנסות החברה מדמי שכירות צמחו בשיעור דומה לרבעון השני(5.5%), ל-116 מיליון שקל, והכנסותיה ממגה היוו כ-67%.

בדוחות הרבעון השני מציינת רבוע נדל"ן כי על פי נתוניה, הכנסות החברה מהשכרת 12 סניפים של מגה שאמורים להיסגר, ומחלקה במרכז הלוגיסטי של הרשת, מהוות כ-14.5% מהכנסותיה השנתיות מדמי שכירות.

בסך הכל משכירה רבוע נדל"ן 86 סניפים למגה, אשר כחלק מצעדי ההתייעלות שהיא נוקטת מתכננת לסגור 32 סניפים ואת המרכז הלוגיסטי. בסך הכול מחזיקה רבוע נדל"ן 115 נכסים מניבים בהיקף של כ-280 אלף מ"ר.

מלבד הנדל"ן המניב, רבוע נדל"ן עוסקת במשותף (49.5%) עם קבוצת גינדי בהקמת פרויקט המגורים הענקי (11 בנייני מגורים) במתחם השוק הסיטונאי בתל אביב.

רבוע נדל"ן מעדכנת כי עד סוף הרבעון השני נחתמו הסכמי מכירה למרבית הדירות בפרויקט (713 מתוך 722), בגינם צפויה חברת המגורים המשותפת (מגדלי לב תל אביב) לקבל קרוב ל-1.9 מיליארד שקל. עד כה התקבלו מקדמות בהיקף של 1.26 מיליארד שקל.