שטייניץ: "באופוזיציה אמרו לי שהיו מצביעים בעד המתווה"

שר האנרגיה אמר את הדברים בראיון לרדיו 103FM ■ שטייניץ: "מתווה הגז יוביל לירידה משמעותית במחירי החשמל" ■ יחימוביץ': "גוף גדול מעך את המדינה" ■ מנכ"ל רציו: "החטא היחיד של חברות הגז זה שהן מצאו גז"

יובל שטייניץ / צילום: תמר מצפי
יובל שטייניץ / צילום: תמר מצפי

שר האנרגיה, יובל שטייניץ (הליכוד), טען היום (ב') בראיון לניסים משעל ברדיו 103, כי מתווה הגז שאושר אתמול בממשלה מהווה "שיפור עצום בכל הפרמטרים".

לפי שטייניץ, "מדינת ישראל היא היחידה שמטילה פיקוח והגבלות על המחירים. המתווה שהושג יוביל לירידה משמעותית במחירי החשמל".

שר האנרגיה טען עוד כי "חברי כנסת באפוזיציה, אלה שמבינים בכלכלה ממפלגת העבודה ומיש עתיד, באו ואמרו לי שאם היו בקואליציה היו מצביעים בעד המתווה בשתי ידיים".

הממשלה אישרה אתמול ברוב קולות את מתווה הגז כאשר שר הכלכלה אריה דרעי החליט לבסוף להצביע בעד, ואילו השרים חיים כץ, משה כחלון ויואב גלנט לא השתתפו בהצבעה בשל ניגוד עניינים.

בתוך כך, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התראיינה היום לגל"צ והמשיכה לתקוף את מתווה הגז: "עדיף לבטל את המתווה. נראה כאילו רב אומן ישב וכתב אותו לטובת חברות גז פרטיות. יש כאן גוף גדול מאוד שרוצה למעוך את המדינה, וזאת רוצה להימעך... מעולם לא ניתן הרבה כוח למונופול פרטי כפי שעכשיו".

גם מנכ"ל חברת רציו, יגאל לנדאו, התראיין לגל"צ וביקר את הממשלה בגין העיכובים בפיתוח משק הגז: "החטא היחיד של חברות הגז זה שהן מצאו גז. ההפסד הכי גדול של הציבור הוא מהעיכוב בפיתוח לוויתן. המדינה פשוט לא ידעה להתמודד עם אותו משאב טבע אדיר ולכן היו פה שינויי כללי משחק תוך כדי משחק והתמהמהות".