גן ילדים חברתי בהרצליה: יציע מחיר מוזל ופעילות באוגוסט

שכר הלימוד עומד על 2,800 שקל עד השעה 16:00 ועל 2,950 שקל עד השעה 17:00 ■ הגן נותק מענה לנקודת תורפה כואבת של ההורים - פעילות מלאה במהלך אוגוסט

גן ילדים נדנדה מגרש משחקים / צילום: תמר מצפי
גן ילדים נדנדה מגרש משחקים / צילום: תמר מצפי

הורים לפעוטות באזור הרצליה התבשרו לאחרונה על פתיחת גן ילדים חברתי בשכונה הירוקה כבר בתחילת ספטמבר. הרעיון נשמע אולי נאיבי בענף שבו רב הביקוש על ההיצע, ועל כן מחירי הגנים מרקיעים שחקים - אלא שמאחוריו עומדת גננת מנוסה, אלה גורין, שמציגה אג'נדה חברתית ומתחשבת, בין היתר במטרה לשמש מודל למיזמים דומים באזורים נוספים ברחבי הארץ.

הגן יכלול שתי קבוצות גיל: קבוצת תינוקות מגיל 6 חודשים המיועדת ל-10 ילדים; וקבוצת בוגרים עד גיל 3 שתכלול עד 20 ילדים. לכל קבוצה יש גננת אחראית ומספר סייעות בהתאם לתקן.

שכר הלימוד עומד על 2,800 שקל עד השעה 16:00 ועל 2,950 שקל עד השעה 17:00. לשם המחשה, מחיר גני ילדים באזור הרצליה מגיע ל-3,600 שקל ול-3,800 שקל, לא כולל ביטוח בחוגים.

במחיר של הגן החברתי נכללים 3 חוגים, ביטוח, מזון טרי ומגוון במטבח של הגן, סך של 10 ימי חופש בשנה ומענה לנקודת תורפה כואבת של ההורים - חודש לימודים מלא במהלך אוגוסט.

הגן לא פועל במסגרת הנהגת הורים, והוא כאמור פרי יוזמתה של גורין, גננת מזה 8 שנים ואמא בעצמה. "חיפשנו לתת בשורה קצת אחרת ולהוכיח שאפשר לתמחר את הגן באופן נגיש להורים ועדיין להתקיים ולהרוויח במודל התמחור הזה. עם כל ההוצאות הכבדות שיש לגני הילדים, אפשר להפחית בפלח הזה ולהוביל שינוי בתחום של החינוך הפרטי", היא אומרת ומוסיפה: "עצוב ומקומם שזוגות צעירים לא מצליחים לסגור את החודש, ואם אפשר להפחית בהוצאות הכבדות שבראשן חינוך, אז למה לא. החזון הוא שאחרים ייקחו את המודל ויישמו אותו בעוד מקומות. חשוב לציין שאין לנו שום פשרות בתכנים ובאיכות של הגן - להפך".

- איך הצלחת לגייס צוות גננות שלא יקבלו חופש במהלך אוגוסט?

"כל הגננות מסונכרנות עם הערכים שהגן בא לייצג, וזה חלק מהדרישות. הדבר כמובן יבוא לידי ביטוי בשכר ובימי חופש במהלך השנה".