נעילה שלילית בוול סטריט; מניית וול מארט ירדה ב-3.5%

הבורסה הסינית נפלה הבוקר יותר מ-6% ■ ירידה ברווח הנקי הרבעוני של וול מארט; ההכנסות קצת מעל הציפיות המוקדמות ■ התחלות הבנייה בשיא של 8 שנים; אישורי הבנייה ביולי ירדו ב-16.3%

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים, בצל קריסת הבורסה הסינית הבוקר ביותר מ-6% [הרחבה בהמשך] וכן דוחות כספיים מאכזבים. באירופה ננעל המסחר בירידות.

המהלך של הבנק המרכזי הסיני בשבוע שעבר לפיחות היואן הביא ליציאת כספים גדולה מסין. המשקיעים חוששים שהמטבע יעבור פיחות נוסף, מוכרים יואן וקונים דולרים - וזה מביא ליציאת כספים גדולה מהמערכת הפיננסית. בתגובה, הבנק המרכזי הסיני הזרים היום 120 מיליארד יואן (18.8 מיליארד דולר) באמצעות עסקאות החלף דולריות - מכירת דולרים מיתרות המט"ח שלו בעבור יואן.

בצל המשבר הסיני, המשקיעים ממשיכים לתור אחר גורמים שיכולים להניע את השוק קדימה. מחר יפורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הפדרל ריזרב האחרונה, ממנה ינסו לדלות הפעילים פרטים בנוגע למועד העלאת הריבית בארה"ב.

 

"ישנה תחושה של חוסר נוחות בקרב המשקיעים, בעיקר בצל נתוני המאקרו המעורבים ואי ודאות בנוגע למועד העלאת ריבית. בהיעדר סיבה טובה לרכישת מניות כרגע, משקיעים צריכים לחפש נכסים פחות מסוכנים", ציינו היום ב-Stockbroker Interactive Investor.

ב-15:30 שעון ישראל פורסם נתון התחלות הבנייה לחודש יולי, שעלה ב-0.2% לשיעור שנתי של 1.21 מיליון, קצב התחלות הבנייה הגבוה ביותר מאז אוקטובר 2007. כמו כן, התחלות הבנייה בחודש יוני עודכנו מעלה לקצב שנתי של 1.2 מיליון לעומת הנתון המקורי שעמד על 1.17 מיליון. עם זאת, אישורי הבנייה ירדו ביולי ב-16.3% לקצב שנתי של 1.12 מיליון. בשוק ציפו לעלייה בהתחלות הבנייה לקצב שנתי של כ-1.19 מיליון ולאישורי בנייה בקצב של 1.23 מיליון.

מניות במוקד

Home Depot   דיווחה לפני המסחר על רווח נקי של 2.23 מיליארד דולר או 1.73 דולרים למניה. ההכנסות טיפסו ב-4.3% ל-24.8 מיליארד דולר. בשוק ציפו לרווח נקי של 1.71 דולרים למניה על הכנסות של 24.69 מיליארד דולר. החברה העלתה את תחזית הרווח שלה וצופה כי ברבעון הנוכחי הרווח יצמח ב-13%-14%.

וול מארט , שאיבדה בחודש שעבר את התואר "הקמעונאית הגדולה בעולם" לאמזון, חתכה היום את תחזית רווחיה ל-2015, והיא כעת מעריכה כי הרווח הנקי שתציג ינוע בין 4.4-4.7 דולר למניה לעומת תחזית מוקדמת לרווח שנתי של 4.7-5.05 דולר למניה.

במקביל, סיכמה החברה את הרבעון החולף עם ירידה ברווח הנקי ל-3.48 מיליארד דולר או 1.08 דולר למניה. ההכנסות רשמו עלייה קלה ל-120.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות.

בית ההשקעות זאקס חוזה הצפת ערך משמעותית למניית חברת תאי הגזע הישראלית-אמריקנית בריינסטורם וקובע לה מחיר יעד של 10 דולר. בסקירה נרחבת שפרסם אתמול בית ההשקעות אודות בריינסטורם מוגדרת המניה כ"אטרקטיבית ביותר", ומומלץ ל"משקיעים שמעוניינים להתעסק ב-ALS או בתחום רפואת הגזע להתייחס אל בריינסטורם כאל אחזקת ליבה".

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]