ארדואן עונה לדאע"ש: "נעניש בחזרה על כל כדור ופצצה"

בנאום תקיף שמגיע שעות ספורות לאחר שארגון המדינה האסלאמית קרא "לכבוש את איסטנבול", אמר ארדואן: "הטרור ייעלם, המדינה תישאר מאוחדת ותנצח"

רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס

ארדואן המאוים לא נשאר חייב: שעות לאחר שארגון דאע"ש קרא למאמיניו "לכבוש את איסטנבול", השיב ארדואן בנאום תוקפני. הנשיא הטורקי, שנאבק בימים אלה גם במחתרת הכורדית וגם במשבר פוליטי בארצו שככל הנראה יוביל לבחירות חדשות, אמר כי "הטרור לא יצליח לשבור את האחדות של טורקיה".

במהלך טקס החלפת ראש המטה הכללי של צבא טורקיה באנקרה, אמר ארדואן כי "הטרור ייעלם והמדינה תנצח במאבק - הטרוריסטים ישלמו על פשעיהם. הם נתמכים על ידי מדינות וארגונים זרים, אך זה לא יעזור להם".

ארדואן לא הסתפק במסר מרומז, אלא הצהיר כי טורקיה תמשיך לפעול מהאוויר נגד האויבים שמאיימים על גבולותיה - דאע"ש והכורדים: "הם ייענשו על כל כדור שהם יירו, כל פצצה שהם ישליכו וכל שוחה שהם חופרים".

"הם מנסים לחתור תחת קיומה של המדינה, האחדות והאחווה של העם - הם בוחנים את אחדותנו, ועלינו להישאר חזקים", הוסיף, "אני סומך על הצבא שלנו". הרמטכ"ל הטורקי היוצא, הגנרל נצדט אוזל, הצהיר כי צבא טורקיה ימשיך להדוף כל איום. "החיילים שלנו מאומנים וערוכים לכל איום לא חוקי, הצבא מחויב לאחדות ולשלום של כל המדינה".

פעיל דאע"ש לטורקים: "תמרדו בכופר"

היום פרסם ארגון דאע"ש סרטון מאיים שקרא תיגר על שלטונו של ארדואן: הדובר קרא בטורקית "למגר את הכופר והשטן ארדואן" והאשים אותו ביחס קרוב ליהודים ולארצות הברית.

בסרטון שצולם ככל הנראה בסוריה האשים פעיל דאע"ש את ארדואן בסיוע לקואליציה האמריקנית - וגם למחתרת הכורדית: "הוא פתח את בסיסי חיל האוויר לצלבנים כדי שיהרגו מוסלמים. הוא הפך את הטורקים לעבדים לארצות הברית ומכר את כל הערכים. עליכם למרוד בכופר".

במשך תקופה ארוכה היו הבנות בין דאע"ש לארדואן, שהעלים עין מבניית תשתית הארגון בתוך הטורקיה. לפני מספר שבועות, לאחר הפיגוע הקטלני בעיר הגבול סורוק, הוא הכריז על הארגון מלחמה ואפשר לקואליציה בראשות ארה"ב לפעול משטח טורקיה. יש לציין, לידיעת התיירים הישראלים, כי בשלב זה אין התרעות ממוקדות לפיגועים.