הבנק הבינלאומי הרוויח 118 מ' ש' ברבעון; ירידה בחובות הבעייתיים

בהכנסות מעמלות חל גידול של 2.7% ברבעון השני של השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והן הסתכמו ב-344 מיליון שקל

סמדר ברבר צדיק, הבנק הבינלאומי / צלם תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק, הבנק הבינלאומי / צלם תמר מצפי

הבנק הבינלאומי דיווח הבוקר (ד') על רווח של 118 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, כאשר בנטרול הפרשה חד-פעמית לפיצויי פרישת עובדים במסגרת מיזוג יובנק ופאג"י שנרשם ברבעון השני של השנה, ובנטרול הרווח ממכירת מניות פיבי לונדון שנרשם ברבעון המקביל אשתקד, חל גידול של 4.4% ברווח הנקי ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

ההוצאות בגין הפסדי אשראי הסתכמו ברבעון ב-14 מיליון שקל לעומת הכנסה של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ההוצאות בגין הפסדי אשראי מסך האשראי לציבור עמד ברבעון על 0.08% בהשוואה ל?0.13% בשנת 2014 כולה. נמשכת הירידה בהיקף החובות הבעייתיים והם ירדו ב-468 מיליון שקל בהשוואה לסוף 2014.

בהכנסות מעמלות חל גידול של 2.7% ברבעון השני של השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והן הסתכמו ב-344 מיליון שקל. עיקר הגידול מוסבר בהכנסות מפעילות לקוחות בשוק ההון.

הכנסות ריבית נטו והכנסות מימון שאינן מריבית הסתכמו ברבעון השני של השנה ב-541 מיליון שקל, גידול של 4.2% ביחס לרבעון הראשון של השנה וירידה של 9.1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ירידה שנובעת מירידה של 0.65% בריבית בנק ישראל ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

"קבוצת הבינלאומי ממשיכה במתווה של צמיחה, שניכר בין היתר בגידול באשראי לפרטיים שהגיע בשנה האחרונה לשיעור של 12.7%, מגמה שהיא תוצאה של מהלכים אסטרטגיים להרחבת הפעילות ללקוחות פרטיים ומשקי בית. הצמיחה ניכרת גם בהמשך גידול בתיק נכסי הלקוחות שהגיע בשנה האחרונה לשיעור של 8.4%, גידול שמשקף את התמחות הבינלאומי בשוק ההון", מסרה סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבנק. "לצד הצמיחה באים לידי ביטוי גם פירותיו של מהלך התייעלות שניכר בקיטון בהוצאות. מיזוג חברות הבת - יובנק ופאג"י יצא לדרך, והוא יביא לשיפור נוסף ביעילות תודות לחיסכון בהוצאות ולאפשרויות הצמיחה שהוא פותח בזכות הסרת המגבלות הרגולטוריות שחלו על בנקים אלה".

עוד עולה מהדוח כי האשראי לציבור גדל ב-4.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וב-2.4% בהשוואה לסוף שנת 2014 והסתכם ב-70.6 מיליארד שקל. באשראי לפרטיים (ללא משכנתאות) חל גידול של 8.4% במחצית הראשונה של השנה ושל 12.7% בשנה האחרונה. פקדונות הציבור גדלו ב-8.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וב-3.7% בהשוואה לסוף שנת 2014 והסתכמו ב-98.6 מיליארד שקל.