שוק המט"ח: האירו ממשיך בעלייה והיציג זינק בעוד 1.5%

הדולר היציג התחזק ב-0.12% ל-3.883 שקלים והאירו נקבע על 4.342 שקלים ■ יוסי פריימן: "להערכתנו מדובר ב"קנה עם השמועה ומכור עם פרסום הידיעה" ובראיה לטווח בינוני וארוך פוטנציאל הפיחות מוגבל"

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ה') תוך המשך ההיחלשות של השקל מול מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נקבע בעלייה של 0.12% לרמה של 3.883 שקלים, בעוד האירו היציג התחזק בכ-1.4% ל-4.34 שקלים. אתמול, הדולר והאירו התחזקו ביותר מ-1% מול השקל.

בעולם נסחר הדולר בירידה מול האירו, סביב 1.115 דולרים לאירו.

אתמול פורסמו פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של הפד, מהם עולה כי האפשרות להעלאת הריבית בספטמבר עדיין עומדת על הפרק. חברי הפד שתומכים בשינוי המדיניות המוניטארית ציינו בישיבה כי דחיית המהלך למועד מאוחר יותר עלולה ליצור חוסר יציבות בשווקים.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, מציין כי בשל חופשת הקיץ, מיעוט הפעילים והירידה בנפחי המסחר תורמים לפוטנציאל השפעת עודפי הביקוש אל מול ההיצע המצומצם ולפיחות המהיר. "להערכתנו מדובר ב"קנה עם השמועה ומכור עם פרסום הידיעה" buy the rumor sell the fact ובראיה לטווח בינוני וארוך פוטנציאל הפיחות מוגבל. כאשר עודפי היצע מובנים יתמכו בייסוף השקל. בראייה לחודשים הקרובים לעלייה אפשרית בריבית הדולר השפעה תורמת בביקוש לדולר על רקע התרחבות פער הריביות השלילי שבין השקל לדולר. לעלייה בריבית הדולר צפויה השפעה ממתנת על הפעילות הכלכלית בארה"ב ומנגד אירופה חוגגת שכן הריבית נמוכה, מחירי חומרי הגלם בכלל והדלקים בפרט בשפל מה שיוצר תנאי סחר מיטביים ליצואנים בגוש האירו".

ב-FXCM ישראל מעריכים שהפרוטוקולים מעידים דווקא על דחיית ההחלטה: "מה שבלם אמש את המומנטום של הדולר-שקל והסיג אותו עד 3.86 היו הפרוטוקולים של ישיבת הפד שפורסמו אמש וציננו מאוד את הציפיות של השוק להעלאת ריבית בספטמבר. הפרוטוקולים שוב שיקפו הססנות מצד מקבלי ההחלטות, שציינו כי התנאים טרם בשלו להעלאת ריבית, ועל כן נראה כי הסיכוי להעלאת ריבית בספטמבר פחת במידת מה, אם כי בשוק עדיין סבורים כי העלאת ריבית תתבצע עוד השנה. נראה כי הצמד יתקשה לבצע בטווח הקרוב את הפריצה המשמעותית הבאה - כלומר מעל 3.90 - עד אשר תתבהר התמונה מכיוון ארצות הברית, וייתכן כי בשוק המקומי יבחרו לממש רווחים ולהתבסס בטווח שבין 3.85-3.90 לפי שעה".